söndag, april 01, 2007

Perfection

Det har varit en perfekt helg.
Igår körde jag ut till Svedala för att hälsa på släkten lite. Jag, Pia och farmor körde ut till stallet där Emma har en häst som hon sköter för att fika. Lite överraskad blev jag över att även jag skulle ta en tur på hästryggen. Emma tyckte jag behövde öva inför praktiken i höst och det hade hon rätt i.
Emmas häst heter Znajder och är arab, hans kompis heter Rille och är en gammal travare. 25 år gammal men pigg som fan. När han väl börjat springa trodde jag aldrig han skulle sluta.
Det är ingen som rider Rille just nu så jag ska följa med fler gånger. Jag älskar att rida, det är total frihet.
Men idag har jag ont. Fy fan. Min sträckning som nästan hade gått över gör så fruktansvärt ont att det värker från röven och ner i vaden. Suck. Lite otränad?
På kvällen åt vi middag och sen körde jag min kusin Mikael och hans kompis in till Malmö för de skulle på fest.
Mikael retade mig lite för min bilkörning och då sa jag att jag hade körkort långt innan han ens blev påtänkt. Då frågade hans kompis mig hur gammal jag var. När jag sa att jag fyller 27 i år sa han:
- Åh shit, det är ju gammalt!
Och där steg åldersnojjan ytterligare. Nu vill jag ha barn.




Idag har jag och Kalle gått på stan i det underbara vädret och shoppat massor. Jag har köpt lovely skor på Din Sko och en massa annat kul. kalle köpte två skjortor och ser ut som en riktig man i dem..;)




När vi kom hem satte vi oss på balkongen och åt glass och läste tidningar jag fått av farmor.
Nu är det strax OC och sen blir det lite ansiktsmask och grejer.. Lovely..


Förresten, lockigt eller rakt?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Haha ja att rida är inte så slappt som många tror! Jag har dock inte ridit på 9 år :P

Oj oj hmm.. svårt. Du är ju en riktig puma på båda bilderna, men jag får nog säga rakt! Megasupersnyggt! :D

mimmi sa...

Lockigt säger jag! Snygg klänning förresten ;)(har likadan..)

Anonym sa...

Jag skulle gärna vilja rida, men är extremt hyperallergisk mot hästar, så det går tyvärr inte.

Jag gillade båda frisyrerna, men det lutar nog ändå åt lockigt. Bara för att göra det besvärligare för dig. =)

Anonym sa...

Båda frillorna är supewrtjusiga :)
Måste säga att jag jäkligt avis på dig... Vill oxå rida, helst hela tiden... Åhhh, älskar hästar!

Mayumi sa...

Du e fin i båda frisyrer :)
Hoppas du har större tur med Kalle att skaffa barn....Jocke tvärnekar... :(

Linnéa sa...

dessi: jag red en gång 2003 och innan dess hade jag inte ridit på ca 8 år. när folk tror man bara "åker" häst så blir man bra förbannad.
Tackar tackar, jag har lite ebslutsångest ang. håret..:)

mimmi: den e så söt, lovely!!!

linnea: fan va trist, det måste vara hemskt att vara allergisk mot härliga djur...
haha jag gillar det lockiga som fan men du har rätt, det är besvärligt..:)

eve: det var så härligt på hästryggen, vill snart upp igen!

mayumi: han är för mycket barn själv än tror jag.. men du är ju tjejen och har därav makten..;)

Anonym sa...

Shit, värsta ridutrustningen du har på dig, sockar o allt! Hur i hela friden? Gillar det lockiga extra mkt. Och du, jag vill att ni skaffar ett svart barn! Nu!

Linnéa sa...

Lisa: haha I know, I'm a pro! fick låna av min kusin, byxorna var tajta i midjan och skorna för stora men det gick..:)
men du, det vill jag med! hur ska vi säga det till kalle?

Anonym sa...

Ååååh vad härligt! Det är ju helt underbart med hästar och vår, perfekt kombination! :)

Angående frisyrerna... Det är svårt! Men jag tror jag röstar på rakt, det var jättesött, och är inte lika jobbigt att fixa till! :-)

Anonym sa...

Du har så himla SÖTT ansikte!!! aldrig funderat på att ta bort piercingarna där?:/