söndag, april 01, 2007

Inställt bröllop...

Min pappa ringde nyss och frågade om jag hört något från Emma, hon som ska gifta sig.
Nej, det hade jag ju inte sa jag och då sa pappa att han pratat med Roffe, hennes pappa idag.
Bröllopet är inställt.
Jag blev helt chockad och frågade varför och pappa sa han inte säkert visste, för Roffe är ju som han är, säger inte saker rakt ut och så. Det var nåt krångel hade han sagt bara..
Så jag undrade om det var krångel med brudparet eller med deras resa iom att med att de bor i Australien, och pappa sa att om det var bara krångel med resan så hade nog Roffe berättat det.
En miljon tankar flög genom mitt huvud och jag kände mig helt matt och då frågade pappa:
- Vet du vilken dag det är idag?

FAAAAAAAN!!!!!!! Jag skrek rakt ut och pappa gapskrattade i mitt öra. Så nöjd han var den jäveln för att han lyckades lura mig.
Detta kommer han leva gott på hur länge som helst, och jag kommer aldrig få höra the end of it...


Någon mer som blivit lurad idag och i så fall hur?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, vad taskigt! Själv har jag inte blivit lurad alls, åtminstone inte vad jag vet om. =) Skönt.

Anonym sa...

Bena har givetvis superlurat mig, om vaddå??.... Tråkfiskarna givetvis :(

Anonym sa...

ÅÅh, va jag me vill rida... POLLE alltså!! ;-) Din blogg e så mysig.. vill me ha en sån kamera som tar så fina bilder! "Di rige di kan" (på ren skånska) Slapp undan att bli lurad, vad jag vet! *ops!* Kram om dej flickan min/LillaAnna