tisdag, februari 01, 2011

Ultraljud

På alla hjärtans dag, den 14 februari,ska vi äntligen på ultraljud! Så spännande, mindre än två veckor kvar. Jag hoppas självklart på att allt ser bra ut och att det verkligen ÄR en bebis därinne. Det känns lika overkligt som när jag väntade Nemo och jag undrar om jag kanske har inbillat mig alltihop?

En sak till vi gärna vill att barnmorskan ska titta efter är om det är en liten pojke eller flicka som gömmer sig därinne. När vi skulle på UL med Nemo så fick ni gissa på vad ni trodde det var för något och det var roligt så vi kör på en gissning igen! Men nu har jag lite krav. I snitt är det runt 120 unika besökare om dagen och som mest har jag nog fått strax över 30 kommentarer och det var när Nemo hade kommit till världen. Jag är superglad för de kommentarerna men undrar lite varför resten av er läser om ni aldrig ger er till känna. Så, jag vill att minst 40 personer ska lämna en gissning innan det är dags för UL för annars avslöjar jag inte vad det blir. Är ni med på det eller tycker ni jag är lite gniden som tvingar till mig kommentarer på det här sättet? ja vi får väl se! Jag hoppas ni gissar på om ni tror det blir en pojke eller flicka den här gången och så sammanställer jag gissningarna i högerspalten allt eftersom. Kom igen, minst 40!


Här var det en bebis i magen iallafall!

42 kommentarer:

Lilla Anna sa...

Hej du gnidne! ;)
Jag skulle vilja se magbild innan jag gissar men... jag får gissa ändå.. det blir en... gosse till!! :)

äppelblomman sa...

Åhh jag brukar känna på mej... men denna gången är de suuupersvårt... Jag tror nästan på en flicka denna gången!!!Eller en kille?!;-)
Nej en tjej!!!! ;-)
Kram K

Anonym sa...

Hmm... Jag tycker det ska bli en tjej men jag tror det blir en pojke:) Puss Marika!

Sara. sa...

Hej, jag tror att det blir en flicka :)

Vad kul och spännande!

Marie sa...

Jag vill se en bild på dig innan jag gissar!
Ställer du krav, så gör jag..;-)) Det behöver inte vara på magen om du inte vill det, men man måste kunna se ditt anskite på bilden.
Då ska jag gissa, efter det. =)

Emma sa...

Nä du känns inte alls gniden. Rätt bra sätt att få folk att ge sig tillkänna.

För rättvisans skull vill jag gissa på en liten tös :)

FridaK sa...

Jag tror det blir en tjej!

Jonna sa...

Hoppas Nemo får en lillasyster :)

Anonym sa...

En flicka tror jag :)
Kram Maria Rönnerfors

Emmi sa...

jag tror pojke :)

nina sa...

jag tror på ett flickebarn!

Erika sa...

Hej! :) Jag tror att du har en liten tös i magen!

Maja sa...

Med risk för att låta lite svensson och boring, hoppas jag de kan bli en flicka. Kul med en av varje liksom :)
Dessutom hade de vart coolt och m´ha matchande rosa hortensior på andra foten ;)

Anonym sa...

en tjej. :)

Mirijam sa...

Jag tror tjej, Tobbe tror också det!

Elin sa...

Jag tror på en tjej den här gången, variation förnöjer! ;)

MiaMaria sa...

Ja, en bild vill vi ha!!

Rent statistiskt så om man får två barn är det 50% chans att det blir en av varje kön och 26% att det blir två pojkar. Eftersom att du blivit så mainstream så tror jag att du följer statistiken, så jag tror på en tjej =P

LolitaRegina sa...

Jag brukar alltid ha fel när jag gissar, men jag gissar ändå förstås: jag tror du får en tjej! :)

Lena sa...

Jag gissar på en flicka.

Anonym sa...

Brukar alltid gissa fel men tror på en lillebror till Nemo.
Lena (äppelblommansmamma)

Anonym sa...

Jag tror det blir en tös :) släng upp en bild nu! Kram Hili

Louise sa...

Jag håller med lilla Anna om att en magbild skulle vara kul.
Men så gniden tycker jag inte att du är. De är ju trotts allt bara 30 procent av besökarna du ber klottra lite i kommentarsfältet.

Nu till min gissning. Jag hoppas för din skull Linnea att de blir en liten tös. Inte för att jag tror att du skulle bli ledsen direkt ifall de blev en gosse till ^^

Linn sa...

jag tror det blir en tjej! :)

Anonym sa...

Jag gissar på en tjej :-)
Eller tänk om det är två där inne ;-)

Thina

Katarina sa...

Det blir en flicka!

emelie sa...

tjej (:

Anna sa...

Jag tror det blir en flicka! :)

Anonym sa...

Det blir en vacker tjej <3

Mercan.

Kalle sa...

Jag tror att det är en pojke!

Anonym sa...

Jag tror flicka!

Anonym sa...

flicka :D

Evelina sa...

hmmm jag tror nog det blir en hundvalp ;D

Anonym sa...

Du är en pojkmamma, jag tror på lillebror //Evelina xgranne

Jenny Shima sa...

Jag tror Nemo får en lillasyster :)

Linda sa...

Jag tror på en tjejja :)

Jennie / Limepuff.se sa...

HOHOHO jag har nemas problemas att "avslöja" mig ;) Däremot vill jag knappt veta vad det är för någon där inne! :) Tycket det är spännande att man inte vet! :)

Lina sa...

Jag tror det är en pojke till :)

Anonym sa...

En liten syster till Nemo! :)

Anonym sa...

Hej
Jag tror det blir en pojke. (Har själv tre fina pojkar)
Lycka till.

Anonym sa...

Flicka ! men det trodde jag första gången också !!

Mormor !

Juristen sa...

En liten tös!

Juristens bebis sa...

En flick-kompis till mig...