måndag, februari 07, 2011

Vecka 18

Så var det måndag igen och jag går in i vecka 18 och Nemo fyller 1,5 år! Tänk vad tiden går, jag kan inte säga det för ofta för den rusar verkligen iväg.

Och det har även helgen gjort. I lördags var vi ute och flängde hela dagen och igår var vi hemma och jag fick en masa tvätt tvättad och en ordentlig städning hos kaninerna blev gjord. Nu har ju snön försvunnit ur hagarna och allt som legat fastfruset under vintern kunde skyfflas ut. Golvet blev färdigt igår och idag ska Kalle måla det, eller inte måla egentligen men jag har glömt vad det heter. Golvet ska bli vitt i allafall fast ådringarna i träet syns igenom, typ som när man laserar fast det här är en slags såpa. Nu ska en bokhylla byggas vid trappens andra sida och ett räcka ska sättas upp och sen är där säkert för små pojkar som mer än gärna vill vara där uppe.

Jag lämnade Nemo på dagis imorse och han blev ledsen såklart. Nu har han varit hemma en vecka och vant sig vid det men idag skulle han tillbaks till verkligheten. Imorgon kommer han dock vara ledig eftersom vi ska till Malmö imorgon och Teddystudien. Det är en diabetesstudie som Nemo är med i och var tredje månad är vi där och svarar på frågor, lämnar blodprov, matdagbok som förs under tre dagar plus att hans bajs ska ska skickas in i rör varje månad. Studien håller på tills Nemo är 15 år och visst, det är rätt meckigt att hålla på med speciellt matdagboken men eftersom Nemo har anlag för diabetes är det ju jättebra att det upptäcks tidigt om han skulle få det.

Nu ska jag ta en sväng med dammsugaren och sen vila ryggen lite. Fick så jävla ont efter att jag var ute och röjde hos kaninerna igår.

Inga kommentarer: