tisdag, februari 22, 2011

Hunsad

Tycker ni det är tråkigt med mycket Iphone-inlägg? Jag har så mycket annat som lockar än att sitta vid datorn så det är enkelt och smidigt att blogga från Iphonen tycker jag.

Jag påbörjade ett nytt virkprojekt igår och så ska jag måla Nemos möbler som ska flyttas upp till hans rum. Nu tänker ni säkert att vi måste vara världens sämsta och långsammaste (mest långsamma?) som aldrig får det färdigt där uppe och jag håller med. Men nya projekt kommer hela tiden mellan men nu hoppas jag kunna slänga på lite färg på väggarna där uppe i veckan. Men man ska inte hoppas på för mycket..

Jag har jobbat dag idag och ska jobba samma tid imorgon och efter jobbet tänkte jag bege mig till Åhléns för att spana in bokrean. Jag har ett presentkort på 450:- som jag sparat för just detta tillfälle. Jag kommer vara på jakt efter John Bauer, jakt- och barnböcker. Och kanske någon bra roman.

Nu ska jag och Kalle äntligen ställa iordning böckerna i den nybyggda bokhyllan. Den är i ett ganska mörkt brunt trä och från början skulle den målas vit men nu vill Kalle absolut ha den som den är och jag ska "fundera på saken" säger han. Ha! Som om jag funderar några dagar och sen fortfarande vill måla den så får jag det. In my dreams. Jag sa till Kalle att jag är trött på mörka möbler och då säger han att han är trött på vita. Vet ni hur många vita möbler vi har? EN! Och det är sängen som vi haft i ett par månader. Lovely.

Inga kommentarer: