lördag, maj 15, 2010

Regnet har öst ner hela dagen men det gör inget för jag och Nemo har haft en mysmorgon med Sex and the city och nu är jag ENSAM HEMMA. Ja ni läste rätt, Kalle och Nemo har åkt till Kalles föräldrar och jag stannade hemma för att få lite ensam-tid. Det är så lovely! Jag ska sitta här och slösurfa, gå runt i mjukiskläder, tända rökelser, dricka té och bara vara. Det var hundra år sen och det känns verkligen välbehövligt.

Imorgon är det vägning igen men tyvärr har jag inte så stora förhoppningar. I torsdags fick vi middag hos Kalles kompis och han hade lagat så fin mat, lax med potatis och rödbetor i ugnen, palsternackspuré och sallad. Han la till och med upp till oss så jag hade inte hjärta att inte äta kolhydraterna. Sen bakade han en kaka så jag åt av den också, både för att jag inte kunde säga nej till vare sig honom eller mig själv. Så, torsdagen blev en fusk-dag, men jag hoppas att två träningspass plus flera långpromenader denna veckan väger upp lite iallafall. Det vore så tråkigt med ett plus..

Inga kommentarer: