tisdag, maj 18, 2010

Min pappa ringde idag och frågade om jag hade skrivit något tal till honom som han ska hålla på Maries bröllop i junu. Que? ville jag säga för jag antog att det var han som skulle skriva det eftersom han är den i familjen som är bra på sånt.
- Jaha, så jag ska skriva det och du ska hålla det? sa han då.
QUE??? Ska jag hålla ett tal, på ett bröllop? Herregud då kan jag lika gärna gå en ond, bråd död till mötes men jag lovade jag skulle börja skissa på ett tal som pappa kunde hålla.

Jag har suttit en liten stund och fått till en början men det är svårt att skriva så det passar någon annan. Det jag har skrivit nu känns liksom personligt och som något jag själv vill säga. Vågar jag ge mig på att hålla ett bröllopstal???

3 kommentarer:

Jenny Shima sa...

Det är klart att du vågar det. Jag höll ett bröllopstal för några år sedan. Talet ska vara kort och fokusera på lycka och tal till brudparet. Det kommer att bli jättebra :) och uppskattat.

Mirijam sa...

Ja gör det bara! Coolt!

Juristen sa...

JA! You can do it... Överaska dig själv. Go go go Linnet. Puss