fredag, november 13, 2009

Klockan är alldeles för mycket men Nemo ville vara uppe lite extra länge ikväll så vi tittade på Sex and the city och han myste i min famn tills han somnade. Sen var jag tvungen att tvätta håret och lite sånt och nu har jag druckit en megastor kopp Lusseté och läst mina kära bloggar.

Svinsprutan tog jag idag och det gick bra. Nemo var med och höll handen. Jag har inte känt av något alls efteråt, har inte ens ont i armen. Jag som trodde jag skulle bli dödssjuk. På promenaden hem från "stan" slogs jag av hur härlig luften var. Senaste tiden har det varit ruggigt, grått och blött ute men idag var det friskt och klart och en så där härligt kylig luft och när jag gav kaninerna mat vi 23-tiden var det en minusgrad och helt stjärnklart ute.

Imorgon är det fredag (igen!) och jag planerar en mysig dag med bebisen. En promenad, lite fix hemma och sen på kvällen kommer Maggi, Ola och Jörgen hit på tacokväll och så ska vi se Paranormal Activity. Får se hur modig man är sen.. Har ju hört att den ska vara galet läskig. Tyvärr ingen tortyr eller blod men man kan ju inte få allt.

Jag vill färga håret! Har insett att jag inte har råd just nu tyvärr. Eller råd och råd, pengar finns ju på sparkontot men det känns inte så bra att ta av dem för att färga håret. Inte just nu när det snart är jul och pengarna ska gå till annat. Nemo behöver nya bodys, pyjamasar och strumpor också. Det betyder att jag måste shoppa, attans! Men jag har nog bestämt mig för att färga håret själv för jag är sugen på förändring. En avfärgning och sen en ljusare färg på det, blir det fult är det ju bara att färga över.

Nu ska jag kolla Fejjan och sen är det läggdags.

2 kommentarer:

LolitaRegina sa...

Lusseté låter spännande! Jag har värsta cravingen på kanel (och clementiner!!)( för närvarande, och kör på kanelté, så det låter som om lussete vore nåt för mig.. :) Vad smakar det?

Linnéa sa...

Lusseté smakar saffran, det är jättegott! Förra julen när jag var gravid så tappade jag all smak för te som jag annars älskar!