fredag, november 06, 2009

Idag har jag och Nemo varit på mammagrupp och det är jättetrevligt! Det är några från föräldragruppen plus några andra mammor och det är så mycket roligare nu när bebisarna kommit. Förra gången var det lite stelare men nu satt jag och tre tjejer till kvar länge och pratade och hade sällskap hem. Ett par tjejer bor här i Idala och jag har sagt att de får gärna knacka på när de är ute och promenerar och jag får göra likadant hos dem så det ska jag se till att göra. Kul att lära känna lite jämnåriga som bor här i byn. Utan bebis eller hund är det ju nästan omöjligt om man inte är supersocial och framåt.

Nu sitter jag med papiljotter i håret för jag ska göra mig riktigt snygg inför kvällens date!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är inte klokt vad det kan vara svårt att hitta nytt folk.Det finns inga naturliga umgängesställen längre som skolan var när man var yngre.

MiaMaria sa...

haha.. ja, man verkar lätt lite psyko om man försöker skaffa nya vänner när man kommit upp i ålder.

Hoppas att ni får en kanondejt!! Mys och ta tillvara på allt det underbara!!