söndag, november 08, 2009

Jag hade 25% rabatt på HM så jag beställde en klänning som jag tyckte var så fin. Ett par matchande örhängen fick också hänga på.



Jag dricker lite té och varvar ner inför den kommande veckan. Imorgon förmiddag kommer ännu en kille och ska kolla huset angående värmen. I helgen fick vi äntligen en bra offert och nu väntar vi på svar om när de i så fall kan börja arbetet. Så jag ska pressa han som kommer imorgon lite så vi får ett bud från honom snabbt, så jävla svårt kan det ju inte vara. Hantverkare måste vara den mest nonchalanta yrkesgruppen som finns. Men jag föredrar att ha med dem att göra framför mäklare, det är ett jävla pack.

Klockan 11 imorgon ska Nemo få sina första sprutor och jag är lite nervös för att han ska bli sjuk efteråt. En bebis i mammagruppen fick feber och det är ju inte så roligt. Ska bli kul att se hur mycket han väger och framförallt hur lång han är. Sist han mättes var han 61 cm och det var jättelänge sen.

Annars händer inte så mycket i veckan. Förhoppningsvis ska jag vaccinera mig mot svininfluensan men det verkar strula så jag hoppas få veta mer imorgon när vi är på vårdcentralen. Efter många om och men har jag bestämt mig för att ta det där vaccinet och det är enbart för att jag känner mig så påverkad av andra att göra det. Och det är ju för Nemos skull. Om jag skulle smitta honom så han blev allvarligt sjuk så skulle jag inte förlåta mig själv. Hade jag inte haft honom hade jag inte vaccinerat mig. Jag är väldigt rädd för att bli dålig efteråt också. Min kusin blev jättesjuk och kräktes och hade feber. Inte speciellt kul att må så när man ska ta hand om en bebis, fy fan så jobbigt.

Jag hoppas på att lite foton jag framkallat kommer i veckan och så ska jag sy gardinerna till sovrummet som jag köpte tyg till på Ikea. Jag har sytt nya gardiner till både köket och tv-rummet och idag satte Kalle upp nya gardinstänger till alla fyra fönster i stora rummet och jag satte upp nya, fina spetsgardiner. Vi har haft tantens gamla guldstänger ända tills nu och det blev så fint med de svarta från Ikea. Jag tycker det är skönt att vi inte stressat med allt i huset sen vi köpte det utan gjort lite i taget. Hade vi gjort allt direkt hade till exempel inte sovrummet sett ut som det gör idag och det hade varit tråkigt eftersom jag är så sjukt nöjd med det nu. Plus att jag inte klarar att ha det stökigt runt omkring mig för mycket så att bo i renoveringsstök länge fixar jag inte.

Nej nu ska jag väl gå ner och lägga mig, och hoppas på att kunna somna. I Kättbo somnade jag så lätt och det höll i sig ett tag efter vi kom hem men nu är jag lika svårsomnad igen. Sjukt drygt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att du har bestämt dig angående vaccinationen :) Själv har jag (nog) också bestämt mig nu, fast för att inte vaccinera mig. Det står 90/10 i mitt huvud. Jag intalar mig själv att jag inte kommer bli jättesjuk om jag får den, iallafall inte farligt sjuk... Men jag förstår att du vill vaccinera dig, när du har en liten där hemma.

Måste kännas skönt att ha beslutat dig iallafall! Det är hemskt jobbigt att vela ;D

äppelblomman sa...

ina barn har fått feber efetr alla vaccinationer. Men ge honom en alvedon så fort ni kommer hem. O så brukar det max hålla i sig i ett dygn. Hoppas att det kommer att gå bra!
O skönt att du ocå har bestämt dej om ditt vaccin!!
Kram K

äppelblomman sa...

Det ska stå: Mina barn har fått feber efter alla..... Ibland har man för bråttom;-)

MiaMaria sa...

Jättefin klänning!!

Jag har oxå bestämt mig för att vaccinera mig. Hade inte gjort det om vi inte hade haft Cedric.

LolitaRegina sa...

Bakade banankladdkakan igår! Den blev sjukt god, precis som du lovade!