söndag, januari 25, 2009

När vi ändå är inne på ämnet puckade konversationer på Facebook så ska jag berätta en till sak. En kille som jag aldrig riktigt varit kompis med skickade meddelande till mig på fejjan. Vi har väl mest umgåtts lite i samma kretsar och han är väl mer kompisars kompis. Men han skrev iallafall ett meddelande och frågade hur det var med mig och vad jag gjorde nuförtiden. Jag svarade att jag pluggade och att jag bodde i Malmö och trivdes riktigt bra och yada yada yada. Svaret jag fick då var:

Ja Malmö är säkert trevligt, bara man håller sig från Rosengård höhöhöhöhöhöhöhö.

Ehhh va? Jaha tyckte jag och frågade honom om han varit i Rosengård mycket i sina dagar eller? Givetvis hade han inte varit i Rosengård, faktiskt så hade han aldrig varit i Malmö överhuvudtaget. Vart ville han komma? Diskutera problemen i Rosengård? Visa att han visste att Rosengård tillhörde Malmö? Bevisa att han faktiskt läser tidningen då och då?

Jag blir så jävla irriterad över dessa idioter till människor!!! Bara man håller sig från Rosengård höhöhöhö. Varför skriver man så när det längsta man varit hemifrån är till Värmland typ? Jag behöver väl förresten inte ens nämna att personerna jag skrivit om är från Malung?

Jag har ju en dödslista med personer jag innerligt hatar. Men jag tror jag ska göra en Facebook-lista med personer som bevisligen är så korkade att det gör ont. Jag har två personer på listan nu, och det finns åtta platser kvar. När listan är full ska jag skeppa ut idioterna till en öde ö så resten av mänskligheten slipper dessa hjärndöda puckon.

5 kommentarer:

Anonym sa...

du kan adda mig på facebook så har du bara 7 namn kvar att fylla i :)

Anonym sa...

Jag håller med dig igen. Media dessutom gärna med och hetsar på när det gäller Rosengård. Jag blev förvånad över att det är rätt mycket grönområden där och de som jag har träffat som kommer därifrån har varit jättetrevliga.

Anonym sa...

Hhahahahhaahhahahhahha... Var får du allt ifrån???

Anonym sa...

Jag håller med dig. Jag har själv min praktik därute (blivande lärare) och jag är så lyckligt lottad. Jag trivs som fisken i vattnet och hade verkligen kunnat tänka mig att jobba där. Det är helt underbara barn och människor som man jobbar med/stöter på.
Är så trött på fördomarna man möter om Rosengård.

Anonym sa...

Näe man ska väl inte snacka om det man inte vet. Dock ligger det väl nån sanning i vad han säger om Rosengård. ( jo jag har faktiskt varit där ) :-). Tack förresten för hjälpen med bilden!