fredag, januari 09, 2009


Herregud, jag fick precis en sån där insikt om hur gammal jag börjar bli. Min vän Gunnar som är fyra år yngre än mig flyttade till Lund för ett par år sen och idag hade vi den här konversationen på msn:

Walter Sobschak säger:
Linnea
Mrs. Scofield säger:
tjena duuu
Walter Sobschak säger:
behöver tips på nån ballt rockhak i malmö
Walter Sobschak säger:
helst rockabilly
Mrs. Scofield säger:
hahah och så frågar du mig? jag vet inget.
Walter Sobschak säger:
kom igen
Walter Sobschak säger:
du har ju ägt stan
Mrs. Scofield säger:
men jag är för gammal. du skulle vart med för 7-8 år sen.
Walter Sobschak säger:
va fan
Walter Sobschak säger:
vebberö united

Ja, för 7-8 år sen var jag, Marika och Maggi verkligen på topp. Vi gick ut, i stort sett alltid på KB och festade järnet varje fredag och lördag. Och var det någon konsert eller release-party mitt i veckan gick vi på det med. Och det var ju inte ett par glas vin, nej nej, det var helor med Brännvin special och sjuprocentig cider vi klunkade i oss. Jag och Maggi kom ibland så bakfulla till jobbet så vi knappt kunde sitta upp på hela förmiddagen. Och stackars Marika som jobbade på Donken jobbade ofta bakfull på helgerna. Hur orkade man???
Jag och Maggi, KB 2001
Teo, Marika och jag, KB 2000
Maggi, jag och Marika, 2001
Haha, jag och Marika somnade på toaletten och när Joakim skulle gå in öppnade han dörren och vi ramlade ut. Utan att vakna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

fan vad skönt att höra! trodde aldrig att mitt liv skulle bli normalt efter min lilla tre-till-fyra-dagar-i-veckan-supande som pågått de senaste tre åren ;)

Anonym sa...

fan vad skönt att höra! trodde aldrig att mitt liv skulle bli normalt efter min lilla tre-till-fyra-dagar-i-veckan-supande som pågått de senaste tre åren ;)

Anonym sa...

Dom där galna festperioderna i ens liv ser jag tillbaka på ibland och tänker "vad roligt vi hade då, men fan så skönt att det är över". det var ju väldigt påfrestande att jämt vara full ;)