måndag, januari 12, 2009


Det här är Juristen:

Ni förstår kanske varför man väljer denna kvinna som sin partner i de flesta skolarbeten. Se på pannlampan och hennes intensiva koncentration. Ordet plugghäst får en helt ny innebörd när man träffat Juristen.

Det som förde mig och Juristen samman var vår gemensamma förälskelse i Michael Scofield, och det kommer jag vara Michael evigt tacksam för. Utan honom hade vi nog aldrig blivit vänner, en mainstream som Juristen och en subkultur som jag själv har ju svårt att gå ihop.



Juristen är en sån person man inte kan bli arg på. Fast man behandlar henne som en prinsessa men hon ändå tycker man är en dålig vän och säger att ens kaniner är fula eller vill byta födelsedagspresenterna man ger henne. Och just nu sitter Juristen och hennes elaka vän Hili och driver med min inredning jag skrev om i förra inlägget. De säger att min spegel är ful och horig och hade passat på bordell. Underbara vänner va??


Och hon är en jävel på att festa! Ojojoj! Tyvärr är hon lite för rädd och fin i kanten för att delta i någon av mina fester, men vi har lyckats lösa det ändå. Genom att resa till Oslo tillsammans, klassfesten och så bjöd ju Juristen mig på sitt 27-årskalas! Och hon har tom vågat fika på ett lite alternativt fik på Möllan i Malmö med mig, det är inte illa pinkat!



Lina är lite speciell med kläder också. Hon handlar exklusivt svarta kläder och de ska vara från HM, Gina Tricot eller en affär i Ystad som har typ Vero Moda-kläder där hon extrajobbar ibland. En gång slog hon på stort och köpte en ljusblå (!) sjal med lite glitter (!) i från Indiska (!) !!!!!



Juristen är verkligen en fantastisk person. Nu har hon köpt ett hus och nästa vecka ska jag åka dit och titta för första gången. I inflyttningspresent ska hon få en hamster och en ostkupa, så glad hon kommer bli!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hhahahahahahahahhaahhahahahahahahaa jag tackar ödmjukast för det fina inlägget, som jag har väntat... Nästan allt va sant!!!! Linnet har en liten tendes till och överdriva så ni som läser får ta bort typ hälften så e det andra sant, hihi! Jag älskar dig Linnea av hela mitt hjärta! Puss o Kram min lilla subkultur

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHAHA jag tror jag svimmar =) men.... Elaka vän Hili????? det förstod ja inte hur det kommer in i ett inlägg om Lina???? Pussa de små kaninerna från mig.... SMACK!!!!