torsdag, januari 01, 2009

1 januari 2009. Ett nytt år med nya planer och nya händelser. Jag tror att 2009 kommer bli ett av de absolut bästa åren i mitt liv. De senaste åren har bara blivit bättre och bättre och varför bryta en trend som funkar? Jag har inga nyårslöften direkt men jag vill bli mer positiv, inte gnälla på skitsaker (ett löfte väldigt många borde avge) och ta vara mer på min tid. Eftersom jag var väldigt förkyld och trött innan jul så kändes det som jag bara låg bort dagarna i soffan. Nu känner jag mig inspirerad att ta nya tag och fixa lite grejer i huset.

Det jag vill göra är att fixa hyllplan som ska målas och sättas upp under trappen och som vi ska ha böcker på. Vi har köpt en ny duschkabin och när den är på plats vill jag budgetpiffa upp badrummet lite för det är så fult. Måla väggarna och lite sånt. Sen vill jag måla i skrubben i hallen där vi hänger så den blir ljusare och lite roligare. Jag köpte ett skoställ i smide på Kompaniet i Orsa som ska stå där. I förrgår så fixade Kalle och min fasters man rör på vinden som går från kaminen och ut i stora rummet så värmen sprider sig ända dit när vi eldar så nu får vi ner värmekostnaderna och det är bra. Jag vill också att vi renoverar i sovrummet nu när Kalle är ledig så det blir gjort någon gång. Ett snyggt brädgolv, tapeter på garderoberna och vita väggar. Ytterdörren skulle jag också vilja måla, projekt är inget vi har brist på iallafall!

För ett år sen längtade jag så sjukt mycket efter att få flytta till huset och det var så mycket som skulle fixas innan. Fixa till lägenheten, sälja den, packa, flytta saker. Jag är glad att jag inte har det framför mig.

Jag firade nyår med familjen igår. Jag, mamma och pappa gjorde mos av potatis och jordärtskockor, kycklingfilé, sallad och sås och det blev supergott. Sen spelade vi spel och såg på Sunes jul och mumsade på chips, ostbågar och dip. Självklart sköljde vi ner godsakerna med litervis med vin. Vid ett inatt gick jag till grannarna och spelade kort och Yatzy och klockan var nog tre innan jag ramlade i säng. Vaknade nio imorse men tvingade mig att ligga kvar och sova någon timme till.

Gott nytt år på er allihop!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott nytt år på dig själv vännen :)