onsdag, januari 07, 2009

Första jobbdagen efter ledigheten. Det var tungt att gå upp imorse. Jag har varit på Brunslöv och vi håller på att packa ihop det sista och så ska vi ha en loppis på de saker som inte Lunden eller Karlsvik ska ha imorgon. Så veckan ut är jag där och på måndag börjar jag på Lundens ungdomshem. Det ska bli spännande och jag hoppas det blir bra.

Något som är mindre bra är att jag helt plötsligt fått ont i sidan av svanskotan. Varför vet jag inte, men ibland gör det så sjukt ont och det strålar iväg både uppåt och neråt så att jag inte kan stå upprätt. Fattar inte vad som hänt, jag har inte ramlat (vad jag vet) och det är ju konstigt att bara få ont helt plötsligt. Kanske har jag varit för lat under julledigheten?

Nu ska jag lägga mig och lyssna på en ny bok-CD tills jag somnar. Börjar 7 imorgon så det blir till att tvinga sig upp tidigt. Fy fan vad jag hatar att gå upp tidigt. Det är ett riktig helvete. På tal om CD-böcker förresten, det är jag totalt beroende av. Måste lyssna på någon som pratar i mitt öra, annars kan jag inte somna. Då tänker jag bara på hur tyst allt är och hur länge jag måste ligga i tystnaden innan jag kan sova.

Nu ska jag duscha för jag stinker svett. Hej då!

1 kommentar:

Torbjörn sa...

Är inte tystnaden något man brukar värdera högt när man flyttar ut på landet? ;-)