måndag, september 10, 2007

Sjukast i världen

Hemma idag pga. en kort tids sjukdom. Tung i huvudet, täppt och allmänt hängig.
Det är en perfekt dag att vara sjuk på eftersom det är grått och regnar, ett riktigt mysväder. Tycker synd om Kalle som ska lägga 1200 ton asfalt i regnet.
Dåligt samvete för att jag missar min praktik behöver jag heller inte ha. Eftersom jag jobbar så fritt och bara var fjärde dygn så är det lätt att ta igen en dag.

Så idag ska jag ta det lugnt, dricka té och äta färska bullar som jag tänkte gå ner på Ambrosia och inhandla.
Känner verkligen för att ta det lugnt ett tag framöver. Det har varit något varje helg länge nu och de två senaste har varit riktiga festhelger så nu ska de två framöver vara riktigt lugna helger där pengarna ska läggas på mat istället för sprit.
Vi tänkte gå och äta på La Roche på lördag, är Ninni och Mikael kanske sugna på att följa med?

Jag längtar hem ganska mycket också. Jag hoppas verkligen det går att ordna så jag kan följa med Kalle till Kättbo v.41. Det är Gwen-konsert i Globen på onsdagen den veckan så det vore ju perfekt om det gick att kombinera.
Det är 8 år sen jag var i Kättbo på hösten. Det har ju bara varit sommar, jul och påsk jag varit hemma sen jag flyttade till Malmö.
8 år... Känns helt sjukt att tänka så, tiden går så skrämmande fort.

4 kommentarer:

MiaMaria sa...

Vad e det för datum på lördag?
För det e nån lördag nu snart som vi ska på konsert med mina föräldrar. Ska kolla upp det. Annars hakar vi mer än gärna på!!

Linnéa sa...

det är den 15:e på lördag! kolla upp dig och hör av dig så bokar jag bord..:)

Anonym sa...

Men det är ju ett till inlägg ÖVER snuttan!!

Linnéa sa...

lilla anna: haha inte när jag tittade, men en stund efter var det ett..:)