lördag, september 15, 2007

Recept

Jag ryckte upp mig efter senaste inlägget och åkte till Pildammsparken med Kalle och matade ankorna. (Och gässen, fiskmåsarna och andra oinbjudna gäster)
På vägen hem cyklade vi förbi triangeln och köpte lite roliga grejer på Lagerhaus och Claes Ohlson. Jag köpte även ett nytt Yatzy eftersom jag spelat slut på det gamla. I just love Yatzy. Kan spela i timmar med mig själv.

När vi kom hem lagade vi (mest jag) en mycket god middag. Fullkornstagliatelle med en vegetarisk pastasås.

VEGETARISK PASTASÅS

2 vitlöksklyftor
1/2 gul löl
1/2 - 1 zuccinni
1 röd paprika
1 grön peppar
5 dl passerade tomater
1/2 - 1 burk svarta bönor

Hacka och fräs grönsakerna i olja och pressad vitlök. När grönsakerna blivit mjuka så häll på passerade tomater och bönor. låt det koka samtidigt som du kryddar och smakar av.
Krydda med vad du själv tycker om. Jag använde salt, peppar, paprikakrydda, chilikrydda, vitlökspeppar och örtsalt.
Låt koka ihop tills såsen är tjock.

Till denna fantastiska pastasås bakade jag även mitt favoritbröd!

ELSAS HÄLSOBRÖD

Ugn 175 grader

3 1/2 dl grahamsmjöl
3 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
1/2 dl sirap
3 dl filmjölk

Blanda våtvarorna, sedan mjöl och bikarbonat. Smörj en avlång form och grädda i ca 45 minuter. Pensla med sirapsvatten
Voila! Superenkelt och jättegott!

Efter denna mycket smarriga middag ska vi nu ta ett bad, jag har tagit ur mina extensions och ska göra en liten inpackning tänkte jag. Sen ska vi kolla på Alpha Dog och kanske spela lite spel.

Ha en fortsatt trevlig kväll, PUSS!

Inga kommentarer: