tisdag, september 25, 2007

En sån där bra dag...


Bästa dagen på praktiken hittills.
Har jobbat med Annina idag, som tillsammans med sin man Andreas äger Z-gården. Annina är en så underbar kvinna. Jag kan inte sätta fingret på vad det är men hon är så härlig. Hon har allt som jag vill ha och vara när jag är 40. En riktigt bra förebild inom det här yrket och jag är tacksam för att jag fått lära känna henne och gå med henne idag.


Efter lunchen så åkte jag och Annina till nova i Lund där vi shoppade loss på Indiska eftersom gården behövde en liten uppiffning. Det var en utomjordisk upplevelse för mig, min himmel, mitt paradis, mitt mekka, mitt nirvana.
Vi köpte kuddar, ljuslyktor, ljus, prydnadsgrejer, löpare, tabletter, tandborshållare, rökelser, rökelsehållare och mycket mycket mer. Jag fick en jättefin galge som present eftersom Annina tyckte jag hjälpte till så bram och sen fick jag en rabattcheck som vi fick eftersom vi handlat för ganska så mycket.

Efter den orgien så körde jag och H in till Malmö för att shoppa loss ytterligare. denna gången på Systrarna Grene där vi handlade färg och taveldukar som Andreas snällt fick komma och betala efter order från Annina. Han tyckte det var ett mycket bra exempel för oss vad man ska ha män till.
Tillbaks på gården fick vi god och nyttig middag som Barbara lagat under dagen och efter det tände vi alla nya ljuslyktor och gjorde chaité och åt kanongod chokladkaka som Barbara bakat.

Sen begav vi oss upp till målarstudion där vi tände ljus och rökelser och hade supertrevligt. Det är så kul att eleverna tycker det är roligt och verkligen vill vara med och engagera sig.
En av eleverna, U, är ganska ledsen och nedstämd men idag har hon verkligen varit glad och det märktes så väl och det blir man riktigt varm av.



Den rosa tröjan som H har på sig fick hon av mig idag. I helgen rensade jag och Kalle källarförrådet och då hittade jag lite gamla "alternativa" kläder som jag gav till henne och hon blev mycket glad för dem.
Kl 20 var det i vanlig ordning dags för Idol och efter det lovely Desperate Housewifes.
Innan jag skulle åka hem så fick jag en kram av Annina som tackade för dagen och berättade att hon tyckte det var jättekul att jag varit där med henne och att ungdomarna verkligen tycker om mig. Så roligt att höra, det ger mig så mycket.
Jag saknar INTE skolan, fy fan jag vill inte dit mer.. Vill jobba på Z-gården, inte sitta i en tråkig skola i Eslöv som mest känns som ett dagis...
Imorgon är jag helt ledig och då ska jag ner på stan för ovanlighetens skull. Ska köpa en tröja och en kjol på Indiska och sen gå förbi Edmond och klippa lite i topparna fram i håret. Jag är jättenöjd med det, men jag var på mitt vidrigaste humör i söndags och kände mig asful och äcklig.
Måste försöka varva ner bättre på kvällarna. Sitter och biter ihop käkarna jättehårt och kan inte somna när jag väl har lagt mig. Blir för mycket datortid. Ska försöka sätta mig och virka och slötitta på tv istället, mycket bättre...
GODNATT!

2 kommentarer:

MiaMaria sa...

Oj f�r du ta bilder p� era tjejer, m�rks att det �r storskillnad p� en l�st SiS instution och Z-g�rden =)

Kul att du trivs s� bra, hoppas att du f�r jobba kvar sen n�r skolan e slut!!

Linnéa sa...

ninni: Z är ju inte en låst institution, de kan i princip komma och gå som de vill..:) jag fotade igår för vi ska ha nya bilder till hemsidan, tyvärr regnade det hela dagen men jag hoppas kunna ta fler bilder en annan dag..:)