lördag, september 22, 2007

Lördag hela veckan


Lördag igen, hur det gick till vet jag inte riktigt men så är det iallafall.
Äter frukost, en skiva lantkubb med ost, rökt kalkon och paprika, smarrigt! Jag har nyss gjort en liten snabbstädning och vattnat blommorna oh sen tänkte jag ge mig ut i det fina vädret.
Blir nog en sväng till Möllan och handla lite grönsaker på torget.

Igår var en lång men trevlig dag på gården. En tur till Lund, soc.möte, matlagning, hundpromenad, kortspel och bio på kvällen. The Bourne Ultimatum. Har inte sett någon av de första filmerna, och jag kan ju inte säga att jag tror jag missat något. Det var inte min typ av film men absolut underhållande. Min handledare Nina och jag satt och småpratade och fällde kommentarer under hela filmen, väldigt moget och säkert uppskattat. Men vi gjort det mycket tyst iallafall.

Jag har även fått munsår och igår hade jag mensen from hell, hoppas den har lugnat sig idag.
Det är inte mycket jag hatar mer än munsår. Eller jo, Crazy Frog hatar jag mer än munsår.

Kalle har tusen saker att fixa idag och är redan ute på språng. Jag som ville fika, det är så synd om mig! Hela tiden bortprioriterad. Idag är det jaktgrejer som han håller på med.

På tal om jakten, gissa vem som ska till Kättbo då? JAG!
Min handledare sa att det är helt upp till mig själv om jag vill åka och hon tyckte att det lät jättemysigt och att jag absolut skulle göra det. Så glad jag blev! En hel vecka med mys, mamma, pappa, Ebba, Elvis, promenader, matlagning och spel. Och det är snart också!
På onsdagen är det ju även Gwen Stefani-konsert i Globen, fan vad kul det ska bli! Har aldrig varit på en riktigt stor konsert innan, festivaler räknas inte.

Bilder på håret kommer imorgon för ikväll får jag tvätta det och kan fixa och dona lite med det. Igår tuperade jag det och fick till ett fint afro och tjejerna på gården tyckte att det var skitcoolt. Eftersom de är 15 going on 16 så sträcker jag lite på ryggen eftersom det är tjejer i den åldern som vet allra bäst och blir man godkänd av dem så är det ju inte katastrof iallafall.

Nu kom jag även på att jag ska sluta med fula smileys i min blogg. (Jag gjorde nämligen en sån här ;) efter förra meningen jag skrev). Ibland sätter jag in en smiley efter en mening för att folk verkligen ska fatta att jag skojar eller är sarkastisk. Ibland har jag struntat i det eftersom med lite intelligens så borde man fatta det iallafall, men då och då får man en kommentar av någon som tror man är helt dum i huvudet och ifrågasätter en.
MEN nu skiter jag i det. Var observanta, sarkasm, ironi och försök till att vara rolig kommer förekomma ofta, UTAN smileys.


Ha en underbar lördag, kanske vi ses ute i solen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ska bli kul att se hur håret blev ;D Känner mig helt frisyrtokig!