måndag, september 10, 2007

Plötsligt händer det

Det jag ska berätta för er nu är något av ett historiskt ögonblick. Jag är lite rädd för att ni inte ens kommer tro det eftersom jag knappt kan tro det själv.
Jag kände mig lite piggare framåt eftermiddagen när solen kommit fram så jag bestämde mig för att cykla till Willys och handla eftersom kylen var väldigt tom.


Jag plockade på mig tagliatelle, matvete och lite bönor vid ingången och begav mig sen till grönsaksavdelningen. Där tar jag för mig av tomater, paprikor och gurkor, och det är här mina vänner, som en liten bit historia skapades.

Jag köpte två lökar.
Två stycken gula lökar valde jag ut, la i en påse och placerade i min korg.

Det var lite svårt att välja vilka lökar jag skulle ha eftersom jag inte vet hur en "bra" lök ska se ut. Men jag tog mig an den utmaningen och hoppas att jag lyckades.
Och sen vet jag inte vad som hände, jag fick något slags hjärnsläpp för helt plötsligt låg den en purjolök i min korg! Och det var JAG som lagt dit den!

Hur kommer det här sig då undrar ni kanske. Ja jag vet faktiskt inte riktigt. Det kan ha med åldern att göra, jag är ju faktiskt 27 år nu.
Det kan även ha att göra med att vi lagat jättegod mat på Z-gården som det faktiskt varit lök i.

Och för att ni inte ska tro att jag ljuger så har jag tungt bevismaterial:





Jag har för första gången i mitt 27-åriga liv köpt lök och det är något jag verkligen aldrig trodde jag skulle göra.

11 kommentarer:

MiaMaria sa...

hahaha.. vad ska du göra nu?
Bara äga löken eller faktiskt laga nått med den och äta??

Spänningen är olidlig!!

Vi är upptagna på lördag men någon annan dag hakar vi gärna på!

Linnéa sa...

ninni: jag har faktiskt tänkt att tillaga den, men jag ska äga den ett tag först.
men hur gör man med en purjolök egentligen? äter man hela, både det gröna och skaftet?

Mercedes de Suecia sa...

neeeejjjjjjj!!!! jag brukar laga en jätte gott purjolök paj... det är otroligt gott, jag lovar.
Ska lagar den till dig nån gång.
Kram.
Mercan,

Anonym sa...

själv är man en lökfantast ;D

MiaMaria sa...

Man kan äta hela men jag brukar bara äta det ljusa. man kan dela den i slantar, hacka eller i stavar.. god att ha i grytor, paj osv.

Anonym sa...

Shiiiiit Linnea! VUXENPOÄNG ;)

Anonym sa...

va brukar du alrdig ha köl i din mat annars? blev helt chockad HAHA! purjo är ju skitgott. blanda i det i en sallad, mmmmmm!!!

Anonym sa...

öh. klart du inte brukar ha köl i maten. menade lök ;)

Anonym sa...

Lök är jättegott i mat!!
Purjo fungerar bra att strö över sallad också... enkelt och gott. Använd hela förutom den "fulaste" delen av det gröna...

Anonym sa...

Schyssta lökar! /Lisa Bringelök

Anonym sa...

Snart har du väl fått svamp också. /Lisa