fredag, september 14, 2007

Ännu en fredag som känns som en lördag. De är mina bästa dagar.

Fikan med Eve var riktigt mysig och vi åt varsin god, varm macka med cheddar och avokado. Efteråt gick vi en sväng på stan och de har fortfarande inte fått in min kappa på Indiska!!! Nu kommer den säkert vara asful i verkligheten bara för att jag har blivit besatt av den.
MEN de hade fått in ett par skitsnygga örhängen till mig som jag var tvungen att köpa.
I love örhängen.

Efter ett besök på HM så började det regna och mina ankmatarplaner gick i stöpet. Istället cyklade jag till Edmond och frågade om mitt hår skulle gå att permanenta.
Jag var in och frågade i somras men då hade jag för mycket färg i håret för att det skulle bli någon spänst i lockarna. Så nu går jag omkring med världens fulaste utväxt och gjort många hårinpackningar.
Och till min stora glädje så gick det att permanenta nu! Det fanns dock en risk för att det kunde bli frissigt längst fram i luggen där håret är som längst och har mest färg. Men sen var det inga problem.
Så jag bokade tid för klipp och permanent nästa vecka så kan de klippa bort det som eventuellt blir frissigt.
SPÄNNANDE!!! Jag är dock lite orolig för tat de ska ha bedömt fel och att jag får något sönderbränt häxhår, men så inkompetenta borde de ju inte vara. De är ju "stora" och dyra...
Nu måste jag hitta lite bra bilder att ta med mig. Frågan är hur stora/små lockarna ska vara...


Efter frisörbesöket cyklade jag till Videomix och hyrde Pans Labyrint, Alpha Dog och Nina Frisk, samt köpte en STOR godispåse. Länge sen jag och Kalle bara var hemma, lagade mat och myste med film och godis. Perfekt väder för det också, hoppas regnet håller i sig hela kvällen.
Nu ska jag provsmaka lite av godiset!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag röstar på de blonda lockarna, lite större än hon som e rödhårig (!?!) Mindre risk att det blir frizzigt också! Sjuuukt snyggt! HEJA HEJA LINNÈA!! Pussen o trevlig helg

LolitaRegina sa...

jag röstar också på de blonda stora lockarna, det är skitsnyggt!
berätta hur "nina frisk" var sedan, jag har varit nyfiken på den länge..
=) ha en lovely helg!

ps. den här kappan från indiska, finns den inte på bild nånstans? på nätet? ;) ds.

Linnéa sa...

lilla anna: jag ska försöka ta med lite bilder och se vad frisören själv tycker för jag är liiite sugen på afro..:)

lolitaregina: den finns inte på deras hemsida, jag såg den i amelia för ett par nummer sedan. den är grå med broderier, typ folklore, runt ärmarna och kragen.

Anonym sa...

Tack för fikan idag, det var mysigt <3
Åh så spännande det ska bli att se din nya friss :)Afro är skitcoolt!

Anonym sa...

Oh, permanent är jättefint :] Lockarna till vänster tyckte jag var finare än de till höger :)