torsdag, augusti 02, 2007

Selfcentered bitch


När jag vaknade idag var det grått as usual. Så jag tog det lugnt, åt frukost och internettade och läste Amelia när jag helt plötsligt märkte att solen var framme! Kors i taket tänkte jag (inte), drog på min nya klänning och gjorde mig fin och kände mig så faboulos att jag var tvungen att ta lite bilder på mig själv ute i solen. Det är lätt att känna sig fin när man får ha nåt annat på sig än uniformen, snygga örhängen och stylat hår.
Tog skorna med killerklack för att gå in dem lite och det gick förvånansvärt bra och jag kunde gå och titta ner på alla.

Shoppade en hel del fina saker på rean och jag känner mig mer än nöjd. Två assietter, servetter och snygga plastglas på Åhléns, två tallsrikar, en flugfångare och en korg på Indiska. Allt detta för ca 170 kronor.
På Granit inhandlade jag ett fotoalbum och en guldpenna så jag kan fixa ett fint album av Emmas konfirmationsbilder till hennes födelsedag.

17.30 var det middagsdags med systrarna Kvennborn på La Roche. Det fanns mycket att välja mellan och jag hade lite beslutsångest men jag blev mer än nöjd med maten jag åt. Friterande potatisklyftor med salsa, chili- och honungsglaserade kycklingspett, vitlöksbröd och ett glas vin.
Vilken smaksensation, där vill jag definitivt äta igen. Maggi och Elisa åt räkor, potatisomelett, tomatsallad och saltade mandlar.
En kanonmiddag med kanonsällskap helt enkelt.

Nu är jag hemma och ska fixa lite med grejerna jag köpt. Måste rensa och sortera lite i köksskåpen för att få plats med allt fint jag köpt.
Pratade med Kalle nyss och han var arg på mig för att jag är så kort i tonen och otrevlig i telefonen. Han har rätt, jag är dum, men det är inte medvetet. Jag är så jävla självisk så det finns inte. Som Gabrielle i Desperate Housewifes ungefär. Men hon har en man som är likadan så det gör inget. Min man är INTE likadan. Självisk som Gabrielle, kontrollfreak som Bree och knäpp som Susan, vilken härlig kvinna jag måste vara. När jag får barn kommer de säkert vara rödhåriga jävelungar och så är jag en smula Lynette också. Lovely.



6 kommentarer:

Anonym sa...

Du är väldans söt på bilderna! O snygga skor! :)

LolitaRegina sa...

håller med caroline! =)
och du, jag knarkar också "desperate housewives".. så lovely att läsa att någon annan tänker som jag! typ "nu gör jag så här som gabrielle.." etc.
gabrielle är min all-time-favorite förresten, när jag blir stor ska jag bli lika smal och snygg som hon! ;)

LolitaRegina sa...

tänkte bara säga också att jag är GRYMT imponerad att du lyckades nå ditt mål i VK. jag var också med i ungefär en månad, men sen pallade jag inte att gå runt och räkna kalorier och ständigt tänka på min vikt och hata min kropp ännu mer än vad jag gjorde innan.. så jag lade ner :/
det var ett rätt beslut då, men sen gick jag ju fort upp de där 3 kilona som jag lyckats gå ner, så nu väger jag ju för mycket i alla fall :(

Anonym sa...

du är galet snygg! :)

Anonym sa...

Du är sketasnygg på bilderna!
Men det har du alltid varit tycker jag :)

Linnéa sa...

caroline: tack så jättemycket.:) skorna är så fina, finns på rea på ellos NU!

lolitaregina: haha jag är sjukt beroende, älskar det! beställde ett DH-spel på Ginza igår. längtar tills det kommer!
jag e nöjd med hur det gick i VK trots att jag gått upp 2 kg sen mitt mål. men men, så är det ibland.. hittade en bild på hur jag såg ut innan i helfigur, ska lägga upp den sen..

mirja: TACK, nu blir jag ännu mer självcentrerad..;)

raur: vad gullig du är, tack vännen..:)