torsdag, augusti 23, 2007

Obsession

Klockan är snart tolv och det är way to late för att sitta här egentligen.
Jag målar mina naglar som jag tvångsmässigt måste göra en gång i veckan, innan helgen. Eftersom jag inte hinner göra det imorgon så blir min skönhetssömn lidande.

Marika och Ida har varit här ikväll och vi har druckit té och ätit smörgåsar. Wilgot har skällt på kaninerna och Fru Larsson har antagligen fått spel där han sitter med glaset mot väggen för att exakt höra allt i minsta detalj som vi pratar om.

Det har blivit festivalande idag med, sjukt, och nu får jag rabatt och extragrejer i de stånd där jag handlat mest. Jag har köpt örhängen från Colombia, kläder från Thailand och trästatyer från Afrika.
Sista dagen imorgon och jag vågar inte ens tänka på hur mycket pengar jag spenderat på mat och shopping. Jag är en sucker för marknads- och festivalsaker.

Imorgon kl 15.30 går minibussen vi hyrt mot Eskilstuna. Det ska bli en riktigt mysig roadtrip, speciellt nu när vi alla ska åka tillsammans. En till av Renatas bröder har kommit från Schweitz så vi är 9 personer som åker.
Jag tycker nästan det ska bli mest spännande att få bo på hotell eftersom jag knappt har gjort det i mitt liv, jag är nämligen väldigt oberest.
Hur som helst så ska det bli en jävligt kul liten resa och jag hoppas på att få smakprov på en hel del kulturer.

Nu ska sista lagrat lack målas på och sen är det GODNATT!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej! Här lämnar jag en liten kommentar som lovat ^^ Jag ville önska er en riiiktigt skön resa och lycka till i uppträdandet. Jag tror att det kommer o bli riktigt bra!! Jag ska kämpa helt mycket nu (hum, man försöker ju, med bara en timme om veckan=P) så får jag komma med nästa gång hehe.
Ni kommer säkert att ha jätte kul, önskar jag kunde va där o heja på er (typ alla helt tysta för att det är en seriös sammanhang, sen hör ni bara en svag tjejröst i bakgrunden "NI ÄR BÄST!" och sen en massa "schshsh". Det skulle va jag =P)

Ha det skiit bra och lycka till! kram!!
Anna J :D

Anonym sa...

Hoppas du fotar en massa från upptrådet där uppe! :D

MiaMaria sa...

Lycka till i helgen!!
Och njut av hotellet för fulla muggar!!