tisdag, maj 23, 2006

HM's nya säljteknik?


Klänningen till vänster , fast i svart/vit, beställade jag från HM. Förra året köpte jag en likadan fast i grön/vit. Det är samma modell så givetvis beställde jag samma storlek, 40.
När jag fick klänningen i fredags blev jag jätteglad för den var väldans fin, men när jag skulle prova den märkte jag att något var fel. Dragkedjan... den gick ju inte... upp!
Va fan! Den grönvita passar ju perfekt, varför gör inte den svartvita det? Samma modell, samma storlek, från samma affär.

Är detta HM's nya säljteknik? Öka storlekarna så man måste köpa en storlek större än vad man egentligen har?
Jag VET att jag inte är en storlek 42, men det känns ändå jävligt tråkigt att behöva köpa kläder märkta med den storleken. Även om de är en storlek 40 jämfört med andra affärer.

Men hey, det är ju kul och känna sig som ett fläskberg.

2 kommentarer:

Mayumi sa...

Jag har hört att det hela beror på i vilket land som kläderna tillverkas i. Storlek 40 i Thailand är heeelt annorlunda ärn storlek 40 i Portugal....typ.....därav de konstiga storleksproblemen på H&M :)

Anonym sa...

H&M jäval idioter.
Imorgon kommer det nåt till dig på posten!
Kram