torsdag, maj 11, 2006

En sån där lista

Tio första:
Första bästa kompis: Marika, vi lärde känna varandra för ca. 20 år sen.
Första bil: Aldrig ägt någon bil, bara snyltat.
Första kärlek: Någon i klassen på lågstadiet, Timmy tror jag..
Första husdjur: Två zebrafinkar som hette Mimmi och Musse.
Första semester: Säkerligen nere i Skåne.
Första jobb: Mitt första sommarjobb var som kabelmontör åt Volvo, mitt första extraknäck var som städerska och mitt första heltidsjobb var som telefonförsäljare.
Första köpta skiva: Någon skitdålig blandskiva.
Första riktiga kärlek: Johan (Tråk-Johan)
Första piercing: Första riktiga utan pistol var naveln då jag var 16. Gjorde näsan innan men det var med pistol så det räknas inte.
Första konsert: Ingen aning, nåt kasst på parken i Malung.

Nio sista:
Sista alkoholdrycken: Öl
Sista bilfärd: Imorse när jag körde hem från Eslöv.
Sista filmen du såg: Populärmusik från Vittula.
Sista ringda telefonsamtal: Kalle när jag kom hem från Eslöv.
Sista bubbelbadet: I fredags när jag och Kalle gjorde ansiktsmask ;)
Sista spelade cd: Minns inte, lyssnar mest genom datorn.
Sista kyss: Kalle i måndags morse kl 03.30.
Sista gången du grät: I tisdags kväll.
Sista måltiden: Falafel.

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar? Har aldrig dejtat.
Blivit arresterad? Nej.
Blivit kär vid första ögonkastet? Nej, men attraherad.
Varit på tv? Ja.
Fått ditt hjärta krossat? Brutalt.
Sagt att du älskar någon utan att mena det? Ja tyvärr, ibland måste man för att skydda sig själv.
Haft ett one night stand? Jo det har ju hänt..;).
Busringt till nån? Ja, det var ju det enda vi gjorde på SBS ;)

Sju saker du har på dig:
1. Trosor
2. Bh
3. Klänning
4. Sjal i håret
5. Sjal ovanpå sjalen i håret
6. Sjal runt midjan
7. Smycken

Sex saker du gjort idag:
1. Varit i Eslöv
2. Varit i skolan
3. Övat teckenspråk
4. Varit på Indiska och tittat
5. Ätit en mjukglass
6. Sett en tjej med sillisar och string visa upp sig.

Fem favoritsaker (Ingen speciell ordning):
1. Digitalkameran (som är på lagning:()
2. Datorn
3. Tv'n
4. Cykeln
5. Mina böcker

Fyra personer du kan berätta allt för:
1. Maggi
2. Marika
3. Kalle
4.

Tre val:
Svart eller vit? Svart
Sommar eller vinter? Sommar.
Choklad eller chips? Choklad. Och sen chips. Och sen choklad igen.

Två saker att göra innan du dör.
1. Göra en lyxig resa.
2. Gifta mig.

En sak du ångrar:
1. Att jag inte pluggade bättre, och något annat, på gymnasiet.

Inga kommentarer: