söndag, juli 28, 2013

Värmebölja

Det är helt galet varmt idag, och det är tryck i luften. Det sägs att det ska komma ett ordentligt åskväder ikväll och det vore ju bra med en urladdning.

Vi har varit på kalas idag igen och det är typ 1,5 kilometer dit. Jag cyklade med Nemo i cykelsadeln och på den korta vägen hem blev jag helt blöt av svett. Jag vill springa men det går bara inte nu, jag vill ju gärna kunna andas. Jag ska ta mig ut senare ikväll tänkte jag, efter åtta borde det vara svalare.

Kalle har påbörjat ett nytt projekt och sliter med det i värmen. Som tur är så är han nere i skogen och där är det lite svalare och skuggigt. Han ska bygga en klätterställning till barnen eftersom han blev så sur på Bauhaus där vi tänkte köpa en. Jag såg en ställning för 2995 kronor för ett tag sen men den var slut så jag frågade om vi kunde få köpa visningsexet. Det fick vi men på den var rutschkanan trasig och träet i ställningen var sprucket på massor av ställen. Vi tänkte att vi nu kunde göra ett riktigt klipp och den byta ut det trasiga men den korkade jävla chefen på Bauhaus kom med den här dealen: De bytte ut den trasiga rutschkanan och sen fick vi betala ordinarie pris för resten. QUE??? Hade ställningen varit ny och i förpackningen hade de väl ändå bytt ut kanan om den var trasig?? Hur kan de tycka att det är rimligt att vi skulle betala 2995 kronor för något sprucket och helt snett? Sjuka jävlar alltså. Så Kalle bestämde sig för att bygga en själv och det är vad han pysslar med nu.

Barnen badar och Leon är helt galen i poolen. Han slänger sig i med huvudet före och är hur glad som helst.



1 kommentar:

Amanda, Ida, Erik, Noa & Nina och Magnus sa...

Ja den som ändå kunde vara naken i hettan och bara ha skitkul i vattnet...