onsdag, juli 17, 2013

Plågade ben

Idag har kanten till uteplatsen äntligen blivit klar! Det har tagit ungefär precis hela dagen eftersom Kalle valt den absolut tyngsta stenen på ett par hundra kilo att dra dit. Vår granne Toni är sjukt snäll som är här och sliter.

Jag och barnen tog en sväng till Vomb och badade lite men det blåste så mycket så vi blev inte långvariga. Istället åkte vi hem och fyllde poolen. Och jag tog en springtur trots att benen fortfarande var slitna efter långpasset på 1,5 mil i förrgår. Men jag körde ett intervallpass som såg ut så här:
Uppvärmning: 1,5 km
10 backar
1 minuts gåvila
10 backar
1 minuts gåvila
3 backar
Nerjogg
Slutspurt


Men den där slutspurten blev väl inte så spurtig då mina ben var SÅ trötta och det var SÅ varmt. När jag kom hem hoppade jag i poolen med barnen.


Nemo är inne i en period då han absolut inte vill lyssna på vad man säger. Han gör tvärtemot allt och imorse hade vi ett jättebråk. Allt han ska kunna, och kan, göra själv vägrar han göra och allt annat ska han absolut göra själv. Typ klä på sig och torka sig och tvätta händerna när han kissat är sånt han vägrar göra. Han kan komma INNAN han kissar och säga att han INTE kommer tvätta händerna efteråt. But why???!!! Men det är småsaker, han är världens goaste kille som är så snäll så snäll.

Nej nu blir det en kopp te och lite soffhäng här!

2 kommentarer:

Amanda, Ida, Erik, Noa & Nina och Magnus sa...

Vänta bara tills Leon börjar gilla att hänga på Nemos upptåg...då kommer du slita dig i håret. Ni verkar ha haft tur med de nya grannarna. De verkar vara mycket bättre än de ni hade innan. Tur!

Linnéa sa...

Vi har haft tur, men de gamla saknar vi väldigt mycket!! :)