torsdag, juli 11, 2013

Nära döden

Ja det var jag igår vill jag gärna inbilla mig. Jag var så sjukt bakfull. Alltså jag kan inte dricka längre, det är inte värt det.

Efter jobbet i onsdags satte jag mig ute i trädgården med ett glas vin och njöt av den fina kvällen. Messade grannen och frågade om hon ville komma över och hänga lite och det gjorde hon. Och vi pratade och drack, pratade och drack och plötsligt kom Kalle upp och då skulle han till jobbet och vi hade suttit ute hela natten. Vi körde på ett par timmar till och hade jättekul men när jag vaknade halv tolv på dagen var det inte så roligt längre.

Bakis så in i helvete och jag som hade massor av saker jag skulle göra, springa, klippa gräset och slipa fönster. Jag klippte halva gräsmattan och sen tog bensinen slut och jag med. Låg i soffan hela dagen och kvällen och var fortfarande snurrig när jag la mig vid halv elva.

Gud vilket slöseri med en ledig dag! Och inga fönster gjorda... Ja ja så blir det väl ibland och nu kommer jag inte ha lust att festa på ett år igen.



1 kommentar:

äppelblomman sa...

Ha ha, fast hade man de trevligt så är det ofta värt det;)
Hoppas du mår bättre idag och det låter sjukt mysigt att sitta ute så där och prata och dricka en heeeeel natt!!❤
Kraaaam K