torsdag, juni 02, 2011

Vad är det för fel på folk?

Igår var jag och Nemo i Bollerup och tittade på när min kusin Emma tog studenten. De sjöng och skrek och åkte traktor och Nemo grät krokodiltårar för att inte han fick åka. Men han fick klappa en ko innan vi åkte iallafall. På kvällen var det fest i Svedala med god mat och mycket folk. Alla frågade mig när det var dags för bebisen att komma och många kommenterade att jag är tjock och stor och yada yada yada. En sa att jag var fin. Men så var det en som frågade om vi visste vad det blir för något och jag svarade att det blir en pojke och då blev jag nästan tröstad.

- Ååååå jahaaa... Du får säga till Kalle att ni försöker igen!

Va va va? På riktigt??? På honom lät det som att det var något att beklaga, något som inte var riktigt rätt. Som om jag hade misslyckats med något. Fan vad arg och ledsen jag blir. Är det fel att få två pojkar? Är jag lite sämre än de som "lyckas" få en av varje?? Jag vet fler som fått höra liknande saker när de "bara" fått pojkar. Är det likadant för de som får bara flickor eller är det snäppet bättre? Jag blir så trött, jag ska fan sluta säga att vi vet vad det blir. Jag ska säga att jag inte är gravid alls.

Men i övrigt var det en rolig dag och kväll och jag kan inte fatta att min lilla kusin Emma har blivit stor och tagit studenten.




6 kommentarer:

äppelblomman sa...

Åhhh jag blir så grymt upprörd över detta... Har oxå FÅTT DEN DÄR FRÅGAN ETT TUSEN TAL GÅNGER OM HUR TJck jag är och om det verkligen stämmer att de är så länge kvar för att jag är så stor:-(
Åh så de där med pojkar, fan va arg jag blir. Du vet ju att jag fått den frågan ett x antal gånger... Lika ledsamt varje gång...
När vi precis hade fått Fabian skrev Jonas på fejjan: Stolt och lycklig 3 barns pappa till 3 små illar eller nått sånt. Då var det något klyft huvud som skrev: ¤ gången gillt, då kommer er flicka... Fy fan man blir ju så arg så man nästan spyr:-(
Skit i dom och ta inte åt dej, men jag vet att de är lättare sagt än gjort.
Kram K

Anonym sa...

Det är bara att acepterar att folket är minst idiotiska eller att de öppna munnen av ren elakhet... Vad fan spelar det för roll vad det blir av kön? Varför ska man ha en av varje? det är sådana som har barn bara för att kläda dem si o så... inte för att älskar dem. För att barnen älskar man oavsett vad det blir för någonting. Du är alltid super vacker, det vet du.. Jag tycker att det är super häftig att du ska bli 2 pojkars mamma. Kram till dig.
mercedes.

Ja, jag då sa...

Ärligt talat. Kan du inte fråga dem vad de menar med sina kommentarer? "hur tänkte du nu; att vi inte skulle bli glada av ett till barn av samma kön? Att det är en skillnad i glädje över sina barn beroende på vilket kön de tillhör, sitter stolthet och lycka i kön"? skulle gärna vilja veta hur de resonerar när de säger en sån korkad kommentar!

Anonym sa...

Det bästa jag gjort i mitt liv är att föda fram mina tre underbara killar!!! varför ska man ibland behöva känna att man ska "försvara" sina barn och få vissa människor att förstå att man är LYCKLIG med sina pojkar! Jag skulle med glädje föda en till... Älskar dem :) Men vissa kommentarer sårar, fortsätt va en stolt killmamma!
Kramar från 1,5-5-7

Linda sa...

Det är helt perfekt med två pojkar!! Det har jag och jag är stolt och glad över dem :)

Jenny Shima sa...

Vilken oerhört korkad kommentar. Det spelar väl ingen roll om man har två pojkar.