söndag, juni 19, 2011

1 månad kvar...

Idag är det exakt en månad kvar till Hästens beräknade födelsedatum. Nu är det en spännande tid som vi har framför oss, lite extra spännande. Snart har vi kommit till den tidpunkten då han statistiskt sett kan komma när som helst. 92% av alla bebisar kommer mellan vecka 38 och 42 och jag går in i vecka 37 på onsdag. Det känns lite riskigt att vara 75 mil hemifrån så nära inpå faktiskt, men jag får knipa igen helt enkelt.

När jag kommer hem igen ska vi fixa det sista, ta fram vaggan, tvätta bebiskläder och köpa lite nappar och nappflaskor och även förbereda med ersättning, just in case.

Något annat jag ska köpa för att förbereda mig är en flaska vin. Den ska jag slurpa i mig direkt vi kommer hem igen och jag ska njuta av varenda droppe!



3 kommentarer:

Kalle sa...

Ja det får du verkligen lova!
Lite orolig är man.

Ilda - Mamma till Amilia =) sa...

Så mysigt =)
Vet du om det är en flicka eller pojke som bor där inne?

KRAM!

Linnéa sa...

Det är en liten lillebror. :)