tisdag, juni 07, 2011

Barnet utan namn

Det verkar som att Hästen kommer att få gå utan namn. Det blir Hästen for life för den stackaren. Jag och Kalle kan inte komma överrens, vi har varsitt namn som vi vill Hästen ska heta men det verkar inte som att någon vill "ge med sig".

Mitt förslag fanns redan när vi funderade på namn till Nemo men då tyckte inte Kalle alls om det. När Nemo väl var född så sa Kalle att han ändå tyckte det namnet var fint och att han kunde tänka sig det till nästa barn om det skulle bli en pojke. Nu har han dock ändrat sig lite. Han tycker namnet är okej och coolt men på ett lite för destruktivt sätt.


Jag tycker att Kalles förslag (som egentligen var ett namn jag kom på) är lite för vanligt för min smak. Det finns med på topp 100-listan och det har jag hängt upp mig lite på. Det är ett jättefint namn men nu tycker jag att jag titt som tätt ser det namnet i typ Mama eller kompisars kompisar som har barn som heter så. Plus att det egentligen är "min tur" att välja namn eftersom att Kalle valde Nemo. Och eftersom mitt förslag fanns med redan för två år sen så vill jag verkligen få ge ett av mina barn mitt favoritnamn. Två av mina andra förslag har Kalle nämligen ratat totalt.


Så nu är frågan hur vi ska lösa det här. Hur hade ni resonerat? Hur har ni som inte varit överrens om namn till era barn gjort för att de stackarna inte ska behöva vara namnlösa? Jag sa att vi kunde ha en omröstning i bloggen men då vet jag egentligen att Kalles namn kommer att vinna eftersom att de flesta tycker det är finast.


3 kommentarer:

äppelblomman sa...

Uscha d där är inte helt lätt... Här var det Jonas som bestämde att Douglas skulle heta Douglas. Douglas som bestämde att Alfred skulle heta Alfred... Men nrä Fabian föddes så hade vi inga förslag alls, jo de hade vi. Men vi var precis som er oänse... Men eftersom att jag inte hade fått bestämma innan så blev det jag som fick bestäma;-)!
Fabian hette ju Tarzan i ca 3 veckor innan han fick sitt namn;-)
Om jag mot all förmodan skulle få ett barn till så skulle de nog bli en liten TURE!;-)
Kram K

Maja sa...

Tycker nog du ska få bestämma. Eftersom kalle inte ratat namnet helt så är ni ju i samma situation som när ni väntade Nemo, Kalle hade ett favvis nman och du tyckte de var OK (som jag fattat de) Så blev de det. Då är de väl rimmligt att du får "din villja igenom" denna gången?

Ninni sa...

När inte vi kan enas så slänger vi namnen i sjön och letar efter nya. Det suger för jag har ett favvonamn som jag aldrig kommer få döpa ett barn till men jag tycker att det är viktigare att vi båda gillar namnet och är eniga.