onsdag, december 22, 2010

Rekordkallt

Just nu är det -24 grader och det är nog det kallaste jag varit med om i Skåne. Jag tror det kallaste jag varit med om nånsin varit kanske 36-37 minus?

Jag la mig tidigt igår, strax innan 22 och låg och läste en stund. Boken jag läser nu, den första i Twilight-serien börjar bli riktigt spännande faktiskt. Kalle och Nemo var inte hemma är jag släckte och jag hann somna innan de kom hem. När Nemo vaknade 6.40 imorse berättade Kalle att pannan stått och blinkat och att han varit uppe länge och krånglat med den. Nu när jag gick upp var det något konstigt med den igen och vi har inget varmvatten. Men jag lät kranen i tvättstugan stå och rinna lite hela natten så vi har vatten iallafall. Vårt hus och värmesystem är inte gjort för så här kalla vintrar, det är rätt så kyligt här men med fårskinnstofflor och en kofta så håller man värmen iallafall.

Håll tummarna för att varmvattnet kommer igång igen och att det inte ska vara så här kallt så länge!

Inga kommentarer: