söndag, juli 25, 2010

Planerna för dagen var att åka och hälsa på mina släktingar i Vejbystrand med imorse när jag gick upp med Nemo så var han helt rödflammig och prickig. Jag fotade och skickade bilderna till Kalles mamma som misstänkte en allergisk reaktion mot penicillinet så det var bara att ge oss av till barnakuten i Lund. Där fick vi vänta i några timmar innan vi kom in till en läkare. Då hade utslagen bleknat och han sa att det inte nödvändigtvis behövde vara en allergisk reaktion utan bara en reaktion. I förbifarten frågade han om han fick titta i Nemos öron och när han tittat så sa han att det såg jättefint ut och att det inte alls var någon inflammation.

Vi var ju hos en läkare i Dalby i fredags som sa att det var inflammation på höger öra och ordenerade penicillin. Känns ju rätt så märkligt och inte så kul att ha medicinerat Nemo i onödan. Så vi kunde avbryta behandlingen och åka hem igen. Jag tror att det är tänderna som spökar. Feber i två dagar och Nemo är extremt gnällig och klängig.

Mina tänder spökar också. Jag har så jävla ont emellanåt så jag dör litegrann.


Jag färgade håret i fredags, mocka chokladbrun. En färg som jag är mycket nöjd med.

3 kommentarer:

Linda sa...

Fint foto på dig :)
Min son hade tredagarsfebern för ett tag sen... Låter lite som Nemos symptom. Hög feber i 3-4 dagar och sen utslag över hela kroppen (främst benen). Kanske kan vara det?! Väldigt vanligt att småttingarna får det!

Juristen sa...

Så snygg såååååå!

Lina sa...

Ja, verkligen supersnyggt foto och fin hårfärg på dig!