tisdag, juli 20, 2010

Dagen har då spenderats i Malmö tillsammans med Nemo. Vi tog en fika på Zena med min farbror och hängde med min farmor till McDonalds. Jag köpte nya glas på Indiska, en pärm och ny receptbok på Åhléns, några födelsedagspresenter till kalle, presentsnören och lite kläder till Nemo från Lindex nya Muminkollektion.


Innan vi åkte till stan så var vi en sväng på Biltema där jag köpte färg som jag nu på kvällen målat vår gungstol med. Den var svart innan, inte alls fin, men nu har den en gammaldags ljusgrå färg.



Jag var en sväng på Stoff och Stil med och köpte två fina tyger som jag ska sy tröjor till Nemo av. Två kuddar jag ska sy kuddfodral till och ha på kökssoffan blev det också.



På tal om kuddfodral, här är ett jag sydde i söndags:



Jättefina tyger men tyvärr är jag inte så noga med att det ska bli exakt och rakt. Det ska synas att det är hemgjort..?

2 kommentarer:

Mirijam sa...

"Jättefina tyger men tyvärr är jag inte så noga med att det ska bli exakt och rakt."

Då har Kalle rätt alltså?

Linnéa sa...

mirijam: jo men när jag målar blir det exakt och rakt!

jag måste nog ta bort den här kommentaren innan kalle ser den för om han tror att nån tycker han har rätt blir han så dryg.