onsdag, juli 21, 2010

Imorse när jag tog upp Nemo så var han brännhet och när jag tog tempen på honom hade han 39 graders feber. Efter en Panodil kvicknade han till snabbt och temepen gick ner till 37,3. Hur många grader kan man som högst ha innan det är feber? Innan Nemo ägde jag inte en termometer på 15 år så jag har inte så bra koll.

Jag har målat på dörren hela dagen med lite läs- och tvättpauser och Nemo åkte med Kalle till Hornbach. Framåt sen eftermiddag var Nemo varm igen och då hade han 39,3 grader. Jag la mig i sängen med honom på bröstet och där somnade han och sov till halv sju på kvällen. Sen har han varit pigg men lite gnällig tills vi la oss i sängen och lyssnade på Pettsson och Nemo somnade direkt. Då hade han 37,9 grader.

Det är nog tänderna han fått feber av skulle jag tro. Fler som är på gång. Själv har jag fått ont i en visdomstand och det är så jävla drygt. Och min dator har fått virus. Skit. Det var tydligen på nyheterna nyligen om ett nytt virus som kommer upp som ett hot med frågan om man vill rensa datorn. Jag trodde det var mitt virusprogram och klickade ja men har istället laddat hem en massa skitvirus. Datorn står i felsäkert läge och söker efter virusen nu och jag hoppas jag kan få bort skiten.

Just ja, dörren. Den är nästan klar. Imorgon ska jag måla en vit kant runt fönstret och göra en dörrskylt och sen är den klar!

3 kommentarer:

Anna sa...

36.5-37-5 är normal kroppstemperatur för bebisar (och människor) Sen finns det lite individuella variationer i vad man har som normaltemperatur för varje individ.

äppelblomman sa...

De säger att barn under ett år som har 38 grader inte har någon feber. Men så har det inte varit på mina barn... Normalt har de legat på runt 37-37.5. Har han feber i längre än 5 dagra så kontakta läkaren. Håll honom så sval som möjligt så han inte får feber kramper i denna värme som är nu. Hoppas att lilla Nemo snart kryar på sig och ge honom en stor kram från mej!!

MiaMaria sa...

Små barn får ofta feber och det är inget man skall oroa sig så mycket för säger pappa doktor. Man ska mer titta på hur barnet mår, typ om de är slöa, hängiga osv. Viktigt att dricka mycket vätska, precis som för oss vuxna. Men om de bara har feber i en dag eller så så är det oftast inget utan som äppelblomman skrev, om de har feber i flera dagar så kanske man ska börja fundera. Cedric har haft feber flera gånger i sommar men bara en dag i stöten och blivit pigg efter alvedon och mat.