måndag, september 07, 2009

Jag är så sjukt sockerberoende kan jag meddela. Under graviditeten har jag unnat mig precis allt och lite till och det har nog inte gått en dag utan att jag ätit godis, glass eller annat. Och det är ju så lagom lätt att sluta med den ovanan nu. Speciellt eftersom det är svårt att få i sig mat regelbundet med en liten bebis att anpassa sig efter ocg den extra hungern amningen ställer till med.

Men jag vill verkligen bli av med de här 10 kilona övervikt jag drar på nu. Har ju gjort det med VK innan men man får inte banta eller gå på någon diet när man ammar och jag har så sjukt svårt för att "äta lagom och motionera"-metoden. Jag har sjukt dålig karaktär.

Men nu ska jag inte äta godis i veckorna iallafall och sluta mata mig själv med socker!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skitsvårt som du skriver när man har en skrikande bebbe på armen när man ska äta. Jag blir då så illa tvungen att trycka i mig så mycket skit som möjligt när han sover :( inte bra alls, men hur sören slutar man???
Kram från Fru Rönnerfors

Anonym sa...

Nu menar jag bokstavligt talat inte skit, utan en massa onödigt socker som godis, mackor, läsk osv....

äppelblomman sa...

Jag bär fortfarande på mina kilo sedan Douglas. Och sedan Alfred. Och nu då??? Herregud jag kommer se ut som jag vet inte vad innan denna är ute;-) Men ikväll börjar step up passen igen så nu ska jag börja träna!!!

äppelblomman sa...

Jag bär fortfarande på mina kilo sedan Douglas. Och sedan Alfred. Och nu då??? Herregud jag kommer se ut som jag vet inte vad innan denna är ute;-) Men ikväll börjar step up passen igen så nu ska jag börja träna!!!

MiaMaria sa...

Jag vet vad du menar!! Vi har lovat oss själva att ta itu med våra kroppar nu när Cedric är född så vi får inte handla hem några sötsaker själva men vi får äta om vi blir bjudna. Och inte heller dricka läsk. Nu ska jag bara läka så att vi kan börja promenera lite mer och så småningom ska vi börja på gym. Jag saknar mitt gamla forna jag =)

Vi får väl träffas och ta en långpromenad med ungarna så att våra kroppar får ut något gott av dem =)

Erika sa...

Prova hälsovakten!