tisdag, juni 03, 2008

Jag är väldigt mörkrädd och har precis vant mig vid att gå ut till kaninerna själv på kvällen för att ge dem mat, givetvis med all ytterbelysning tänd. Jag är livrädd för att gå uppe på vinden på kvällen, på dagtid är det läskigt men går lite bättre. Jag har alltid bott på ett sådant sätt att det inte skulle vara rimligt att någon kan stå och titta rätt in genom något fönster.

Inte förrän nu det vill säga. Första veckorna var det svårt att vänja sig vid det. Bara tanken på att någon skulle kunna promenera rätt in i vår trädgård och sen stå och glo i fönstret får mig att vilja grina. Och inatt drömde jag en så hemsk dröm. Jag drömde att det verkligen var någon som stod och tittade in genom fönstret och knackade eller något. Sen vet jag inte om jag vaknade och var livrädd och nöstirrade på fönstret eller om det var i drömmen jag gjorde det. Och så hände samma sak en gång till. Fy fan så obehagligt det var.

1 kommentar:

Torbjörn sa...

Undrar om man skulle ta å åka ut till er och stirra lite genom era fönster....mohahaha ;-)