lördag, juni 14, 2008


- Hej, jag är så liten och söt att jag smiter ut ur min hage genom kompostgallret så jag måste bli passad hela tiden.




Det har varit en riktigt mysig dag. Vid 12-tiden idag körde jag och Kalle mot Smygehuk för en liten dagsutflykt. På vägen stannade vi på en jätterolig loppis i Skurup och köpte LP-skivor, en duk, ett tyg och lite annat kul. Vi gjorde även ett stopp på Agdas countryshop där jag ville köpa ett fint bord att ha ute på framsidan men Kalle var så röksugen och kinkig då så det blev inget. När vi kom till Smygehuk åt vi varsin räk- och laxsmörgås och sen gick vi ner till havet och gick runt i de små butikerna och köpte té, en kruka och lite onödiga prylar. Det är verkligen supermysigt där ute vid havet och jag åker gärna dit snart igen. Det ligger massor av loppisar på vägen så det får nog bli en loppistur någon dag.
Vi köpte med oss färsk rökt stenbitsfisk hem och åt det tillsammans med grillat grönsaksspett, grillad nypotatis och en god sallad. Sen dess har vi kollat på två avsnitt av OZ och ätit godis och jordgubbar. En riktigt härlig sommardag med andra ord.



6 kommentarer:

Anonym sa...

Söta kaniner!

Anonym sa...

Jo, agdas är verkligen toppen :D Varit där ett par gånger (då jag bode hemma i Trelleborg) :)

Anonym sa...

Vad fin nya kaninen är!! så liten..
Trevligt dagsutflykt, ska också försöka få till några sådana i sommar. Jag och J var till falsterbo för nån månad sen, jättefint där också!
Ha det så bra
Kram från Gittan

LolitaRegina sa...

oh, vilken liten sötnos.. vill också ha en bäbis.. NUUU! ;)
och superfin bild på dig!

LolitaRegina sa...

förresten, hur går det med namnbytet? *nyfiken*

Linnéa sa...

Lisa: Jag klippte klorna häromdagen på Musse och det gick faktiskt bra även om han inte var jättesamarbetsvillig.

klart Jussi vill ha en jätte, de är hur mysiga som helst..:)