torsdag, juli 26, 2007

Pussy

Jag är nog världens största mes. Jag är så otroligt osäker och feg och vågar inte göra nånting.
När vi delar ut maten på jobbet så går vi med en matvagn och dukar upp en bricka och ger in i varje cell. Det är förbjudet för oss vårdare att äta från vagnen, det finns en matsal, fikarum med mikro och en massa ställen utanför jobbet att handla billig mat på.
Jag själv skulle aldrig äta från vagnen, det är omoraliskt för maten är inte till för oss. Men det finns en handfull vårdare som gör det iallafall. Om de gör det när alla är mätta och nöjda och det finns mat kvar så bryr jag mig inte så mycket, men häromdagen höll jag på att få spel.
De intagna fick Gorbypiroger till middag och när vi delade ut mat i första "benet" fick alla två var plus sallad och dressing. Men när vi kom till andra benet började vårdare XXX snåla in på pirogerna för att det inte skulle räcka med två till alla. Köket är dåliga på att räkna ibland och det kan ju inte vi rå för.
Men så fortsätter han att ge hela benet bara en pirogfast iallafall hälften av dem kunde fått två. När vi var klara så var det typ 8 piroger kvar och ett par stycken som bett om mer fick varsin.
Sen så tar tre vårdare resten av pirogerna och mumsar i sig som middag. Och det värsta var att en av dem gick sen hem! Inte för att det är försvarbart med att man är hungrig och ska jobba resten av dagen, men det är då fan en bättre anledning!
Jag som är universums största MES sa ingenting men idag när jag hade ett samtal med säkerhetskvinspen så frågade han mig om det var något jag stött på som jag undrade över och då tog jag upp detta.
Han visste mycket väl om att folk äter från vagnarna fast de inte får men när jag berättade om just denna händelsen blev han lite chockad och bad mig namnge vårdarna som gjort det.
Pussyn nummer ett berättar då vilka det var och kunde sen skamset gå därifrån som en stor jävla idiot.

Jag skäms över:
1. Att jag själv inte vågade säga något.
2. Att jag sen "skvallrade".

Jag försöker försvara mig med att de säkerligen skitit fullständigt i vad jag tyckte och bara tyckt jag var en liten besserwisser, men jag borde provat det först iallafall.
Jaja, gjort är gjort och jag har än en gång bevisat min egen feghet för mig själv. HURRA!
Det enda bra är väl att de kommer bli tillsagda så att de intagna kan få äta sig någorlunda mätta iallafall.

(Enda anledningen till mina många tatueringar är att det annars skulle bli för uppenbart vilken liten feg fjant jag är)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nu tycker jag bara du är dum mot dig själv, det är inte så lätt att ställa sig upp alla gånger och säga att några andra gör fel och verkligen inte om man är sommarvikarie och dem är ordinarie personal. Jag hade gjort som dig, skvallrat som du kallar det. Så fall är jag lika feg. Det är inte DU som borde skämmas utan DEM som inte kan fatta att den maten inte är till dem. IDIOTER...

Kram Hili den fege utan tatueringar =)

Anonym sa...

Att snåla in på mat till de som ska ha den bara för man ska få gratis själv tycker jag är skit. Tycker att du gjort helt rätt som du gjorde. Tycker inte alls att du skvallrade på dem, verkar ju inte som att de direkt smög med det ändå liksom.

Gör man sånna dumheter helt öppet så får man skylla sig själv om man blir påkommen.

Anonym sa...

så där gör de på mitt jobb också, de boende lägger ihop varje månad pengar till mat Men de som jobbar där gör extra mycket mat varje helg bara för att de också skakunna få i sig lite. Och det är inte billiga saker de gör. Kycklingfile med god sås, grönsaker och potatis. ochså då extra så det räcker till 3 personal. Dåligt,.

Anonym sa...

Precis, man får stå för det man gör om man är dum (som dem). Du har inte skvallrat, det är inte ditt ansvar att kanske börja bråka med personal som säkert skulle ha försvarat sig och blivit sura. Jag blir bara chockad att Farbror Staten matar karlarna med GORBYS! :D/Lisa

Anonym sa...

It's genuinely very complex in this full of activity life to listen news on TV, thus I only use web for that purpose, and obtain the latest news.

Check out my weblog; xxx penis dick cunt vagina
Also see my website :: xxx penis dick cunt vagina