onsdag, juli 11, 2007

Nä men, det regnar!



Idag har jag fått min första fysiska arbetsskada. Har varit på rättegång hela dagen och när jag gick bojad med en man i 115-kilosklassen så ramlade han i trappen och jag flög med som en vante och min handled är numer röd och lila.


Blev så glad idag när jag cyklade hem från jobbet och det hade börjat REGNA! Det var så länge sen så det kändes skönt att det slipper bli någon sån där hemsk torka.
Jag och Kalle hade tänkt spela minigolf i Folkets Park eftersom jag slutade redan 16 idag men icke!
Så jag träffade Emma och farmor på Triangeln en sävng och åt blåbärspaj med vaniljsås. Suck, jag kommer snart vara smällfet igen... Allt jobb förgäves.

Fick köpt några små presenter till Kalle iallafall och en kalender till mig, en stor och bra sådan som jag kan skriva ner allt viktigt som sker i mitt liv.


Snart ska jag glo på Desperate Housewifes, ska bara låta inpackningen sitta en stund till. Måste låta bli att färga håret och göra massor med inpackningar så att jag kan permenenta håret efter sommaren. Lovely med utväxt men jag får härda ut.


Längtar till min ost-kex-vin-kväll som jag tror kommer bli jättemysig. I nuläget är det sex stycken som tackat ja, sex som tackat nej och sex som jag väntar svar från. Det är många som är borta så här i semestertider men vi blir nog ett glatt gäng ändå.


PUSS

3 kommentarer:

Mayumi sa...

Hur kan dom kedja fast lilla dig vid en 115 kilos kille????

Anonym sa...

Väldigt söt kaninbild dessutom!
Hoppas att din handled snart blir bättre med :)

Linnéa sa...

mayumi: a woman's gotta do what a woman's gotta do..;)

raur: visst är den fin?? jag saknar mina små pluttar som är på semester...