måndag, juli 02, 2007

Det är skillnad på folk och folk.

Gick upp för en timme sen, satte mig här och blev kvar. Har dock fått gjort en del nödvändigheter som tex att betala räkningar. Lovely.

Jag känner mig trött i huvud och mina öron skulle vilja stänga ute allt som inte har med sommar, sol och roliga förslag att göra.
Jag är så trött på att lyssna på folk som pratar om sig själva. Trött på att lyssna, nicka och säga: Mmmmm...
Det bästa som finns måste ju vara folk som pratar om sig själva, babblar på och pratarpratarpratar så in i helvete men direkt man kanske säger nåt om sig själv så blir det tyst och bara små korta svar tillbaks.
På jobbet är det många som självömkar, tycker allt är jävligt orättvist och att de blir så illa behandlade. Och visst, vissa är oskyldiga och är på fel ställe men absolut inte alla. Och då blir man den här roboten som bara nickar och säger: Mmmmm... Så kan det ju vara..
Så nu vill mina öron höra positiva. roliga och bra saker!!!
Kan ingen berätta om roliga saker, komma med bra idéer, nya, spännande utflykter...?
Och varför, varför blir vädret inte riktigt fint? Eller det behöver inte vara fint bara det blir varmt.
Idag ska jag nog äta glass till lunch för jag har gått ner 1,5 kg. HA!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej lilla vännen!! Trist på jobbet? Känner som dej när det gäller mitt jobb me.. tjat o gnat!! HÅLL KÄFTEN!! Jaja, man kanske blir sån när man blir gammal.. Fast du, jag har ju ngt att se fram emot nu!! RESA!! JIPPII!! Pussen

Anonym sa...

du som vet, hur är akvariedelen på vellingeblomman? Mamma sa att den var fin men hon har inte så bra koll :P

Linnéa sa...

lilla anna: du din lilla.. kan inte du smuggla med mig på resan?????

raur:jo jag tycker den är fin, inte som zoogigantens men...:) jag gillar deras djuravdelning absolut!

Anonym sa...

Då får man ta en runda dit där nångång i sommar då! Mamma sa de hade rockor där. Har du sett sånna där?

Linnéa sa...

oj ingen aning, har inte kollat fiskarna så mycket, mest djursakerna. men åk dit, om inte annat finns det ju massa fina perlargoner..:)

Anonym sa...

Du... den enda som jag kommer på nu är en mening från Frida: VIVA LA VIDA (Heja livet!!!) det brukade hon säga, hon som har lidit hela livet av hemska smärta... du vet...
Livet är underbart. Stor kram,

Mirja sa...

läs om mitt spännande loppisäventyr i skärgården i min blogg :)