onsdag, juli 04, 2007

Husbygget

Åt jag godaste middagen precis or what?!?
Lax med citronmeliss, bulgur och sallad med vitvinsvinäger och örtkrydda.
Och endast 378 kalorier, FANTASTISKT!


Pratade med mamma och pappa idag och längtar dit. Pappa och Peter, min farbror, håller på att bygga mitt lilla hus. Jag längtar tills jag få bo där, det kommer bli så mysigt!
Mamma fotar och skickar bilder på hur det går och hittills ser det ut såhär:





Idag bjöd jag in mina kära vänner på en ost-kex-vin-kväll hemma hos mig den 27 juli. Hoppas alla kan komma för det vore så mysigt. Kalle är hos mina föräldrar då så det är fritt fram för fest här hemma..;)
Inte för det brukar vara förbud annars men ändå..:)

Idag fick jag leveransen av det där hemliga som jag beställde i fredags, and I like it..;) Det ska invigas på lördag så vi får se om någon märker nåt, haha!
Jag ska ha min nya gula klänning och vara ganska så läcker hade jag tänkt. Tyvärr jobbar jag på söndag så jag får vara nykter och läcker och det kanske blir svårt. Eller nej, inte spiknykter, ska klämma en flaska rosé iallafall.

Jag var och handlade på Willys idag. När jag cyklade hem gick det två ungar på cykelvägen och när jag mötte dem så tittade de störigt på mig men flyttade sig inte på sig utan bara gick där. Jag hatar sådana kaxiga ungjävlar och vill strypa dom! Jag ska uppfostra mina barn till exemplariska små medborgare som inte retar gallfeber på omgivningen.

------------------------

Hittade den här bedröviga videon på Youtube. Klicka HÄR och sen behöver ni aldrig mer undra varför jag inte åker till Malung mer.

4 kommentarer:

Mayumi sa...

Och din nya sida e inte heller så tokig! :) Jättefin. Det var just du som inspirerade mig att göra om min, du och lite tid över på jobbet ;)

LolitaRegina sa...

kan du inte ge oss receptet på laxrätten? lät supergod ju =)
har provat receptet på tacogratäng som du lade ut, och den var uuunderbar! =)

ps. hittat till din sida från raur. gillar din blogg. =) ds.

Johan sa...

Jag känner en duktig plåtslagare när ni kommer till den fasen i husbygget ;)

Linnéa sa...

mayumi: lite tid över e allt som behövs..:)

lolitaregina: vad kul du provade gratängen, den är verkligen så jävla god. recept på laxen kommer!

johan: gör du? jag känner oxå en men han e så jävla duktig så han e för dyr för mig..;)