onsdag, september 20, 2006

Vatten på kvarnen

Ikväll när jag satt och målade kom Lillan i vanlig ordning och undrade vad jag höll på med. Hon ställde sig upp för att titta, och när jag böjde mig ner för att kanin-pussas så kände jag en frän kiss-lukt.
Lyfte upp henne och konstaterade att hon minsann behövde en dusch!

Annars har dagen varit bra. Heldag i skolan och det har gått upp en helt ny sak i mitt liv. En ny roll.
Svårt att formulera, men några andra i klassen ser mig som duktig. De tycker jag pluggar bra och idag sa Madde att jag är "grym på att skriva".
Det här är helt nytt för mig eftersom jag alltid varit under medel i skolan innan. Inte pallat/ kunnat/fattat. Det här känns helt annorlunda. Det känns så rätt och jag vill verkligen.
Att några i klassen tycker att jag är bra på att skriva är en sån kick för mig. Jag älskar att skriva! Att få använda ord, sätta ihop dem till meningar och bygga upp någonting som är en njutning att läsa är en konst för mig.
Jag läser det jag skrivit massor av gånger tills jag är helt nöjd och verkligen tycker att det är skitbra. Det kanske låter som skryt men ibland tycker jag faktiskt det.
Jag älskar att läsa vad andra skriver, för att få inspiration, se hur de använder orden och bygger upp sin konst.
Att skriva är en hobby för mig.
Imorgon är det aktivitetsdag på skolan. Det är "typ" inte obligatoriskt och nästan alla ska vara hemma och plugga istället. Det känns som ett måste eftersom vi har så sjukt mycket.
Jag, Louise och Malin ska till Åsa i Kävlinge och plugga juridik och det kan ju gå hur som helst..

Nu ska jag lägga mig och vem vet, kanske jag läser lite Engquist för ovanlighetens skull! Blir nog sista gången för jag har inte alls mycket kvar nu.

5 kommentarer:

Anonym sa...

naaawwwww.... nyduschad kanin :D

Mirja sa...

jag tycker att du skriver jättebra (om jag inte sagt det innan redan). Så bildligt på något sätt att det berör.. tack för din blogg =)

Anonym sa...

fy faaaaaan vilken skitsöt kanin!!!

Linnéa sa...

mirja: tack så jättemycket! jag tar ¨t mig och blir jätteglad för att du tycker jag skriver bra eftersom jag så gäna vill och försöker skriva bra. :)

Linnéa sa...

moni: ja hon är helt underbart söt..:)