måndag, september 25, 2006

Tja liksom liksom lite tja liksom...

Då var denna helgen över och det känns vemodigt som vanligt.
Det har varit lugnt, skönt och mysigt men gått alldeles för fort.

I lördags åkte vi på Ikea och Bauhaus och inhandlade lite hyllor och annat smått och gott till "renoveringen" av sovrummet.
På kvällen lagade jag sojafärssås som vi åt med spaphetti och det var så gott. Åt ostbågar och tittade på The Mangler på kvällen.
Igår vaknade vi tidigt, åkte till Vellingeblomman och när vi kom hem satte vi igång att fixa sovrummet.
Vi (eller vi och vi, Johan och Kalle) sågade av överdelen av mitt klumpiga datorbord och så satte vi upp hyllplan ca 60 cm från taket.
Det tog sin lilla tid, plus allt plockande efteråt men det var det värt! Rummet känns dubbelt så stort och det är inte lika rörigt längre.
Kalle ska sätta upp tre till hyllor nästa helg så det ser lite snyggare ut och inte så ihoptryckt med saker där uppe.
På kvällen gjorde jag fransk fiskgratäng med potatis och det var så sjukt gott! Älskar fisk och borde äta det oftare men det är så tråkigt att laga mat till sig själv på veckorna.

Denna veckan består av Evelina-date, tårtkalas hos Mikael, plugg och så tatueringsmässa och suspensionträff på helgen!
Längtar som fan. Jag och Evelina ska försöka oss på en duo och jag ska köra en 2-point suicide. Det går nog bra men jag ska inte ropa hej än, man vet ju aldrig...

Nu ska jag fortsätta plocka här hemma tills 13.30 då jag ska till fröken Eve..


Inga kommentarer: