torsdag, september 28, 2006

En date med Bauman

Sitter och kämpar med frågorna angående stat och kultur efter att ha läst ett kapitel ur Baumans Att tänka sociologiskt.
Det är svårt tycker jag. Jag har mycket svårare för de här frågorna än de som vi har i sociologin med Bauman.
Men det ska väl lösa sig, det känns inte helt hopplöst iallafall.

Idag fick jag hem mitt första Buzzadorpaket innehållande Center dark. 6 små choklad och 5 stora. Har redan bjudit grannarna på varsin samt själv slukat en stor och en liten. Och jag tycker inte ens om mörk choklad. Hade det varit ljus choklad hade det nog redan varit slut.



Skoldagen har varit bra, som vanligt har jag lärt mig massor av nya saker. Speciellt i juridiken känns det som jag fattar mer och mer. Håller på med fullmakter nu och det känns mer logiskt än avtalen vi hållt på med innan.

När jag kom hem tvättade jag två maskiner och medan det torkade körde jag ut till Jägersro för lite shopping.
Behöver en mapp med många fack men det hittade jag såklart ingen. Jag hittade dock andra saker som jag VERKLIGEN behövde.
En jättefin mönstrad kjol för 149:-, en röd tröja för 98:- och en grön, lång t-shirt för 79,50:-. Allt detta på HM givetvis.

Imorgon ska vi tatueringsmässan och det ska bli kul att se Sceneskrekk och träffa lite roligt folk.
Helgens höjdpunkt är dock suspensionträffen på lördag. Vi har öppet hus mellan 18 och 20 om någon känner för att komma och titta. Det kostar 50 riksdaler och då får man se krokning, hängning, aftercare och prata med de som hängt och fråga frågor. Det är dock en åldersgräns på 15 år.
Nej nu ska jag väl fortsätta min date med Bauman...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Klänningen jag snackade om är en sån från H&M som du har blommig som jag köpte svart.
Har inte bestämt mig än om jag kan gå omkring i den...Bröstjävlar.

Anonym sa...

Jag vill också handla kläder! Speciellt nu när jag har ny snygg frisyr ;D

Linnéa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Linnéa sa...

majja: ååå den e ju skitfin! ta en bild och lägg i bloggen.. det är aldrig fel att va lite vulgo!

raur: hm har en massa fint nu, kolla hemsidan. även ellos har tuffat till sig!
ska bli skitspännande att se nya frissan ikväll!

Mirja sa...

synd att jag inte är i malmötrakten i helgen. för suspensionsträffen lät spännande. trevlig helg!