måndag, oktober 03, 2011

Tjejkläder?


Nemo har en hel del "tjejkläder", det vill säga kläder inhandlade på tjejavdelningen. De flesta byxorna han har är faktiskt tjejbyxor även om jag inte fattar vad som är så tjejigt med dem. Leggings har han en del och det tycker jag är det ultimata barnplagget. Sköna, följsamma, snygga och perfekta att ha under överdragsbyxor och täckbyxor. På pojkavdelningen finns inga sånna byxor. Nej där är alla byxor i bylsiga modeller och grova material med tusen fickor och fula tryck. Jag har köpt jeans och manchesterbyxor på tjejavdelningen också och vad som gör att de är till för flickor är väl att de har hjärtan på knäna. Jag tycker baby- och barnkläder borde hängas efter färg och storlekar, inte vad som är tjej- eller killkläder.









Nemo klappar katter i leggings från Lindex. Det gick hur bra som helst.

4 kommentarer:

Jöns Marie sa...

Håller helt med! Tycker att det är löjligt att det är så uppdelat med tjejigt och killigt. När man är vuxen kan man ju ha vilka färger som helst, men tydligen inte som barn, löjligt.

äppelblomman sa...

Både Alfred o Fabian har massor av leggings som jag då oxå köpt på tjejavdelningarna o jag bara älskar dem!! Jag skiter fullständigt att det är flickkläder;-)
Kram K

Evelina sa...

Men Linnéa nu kommer du med kontroversiella idéer igen, snart kanske någon blir uppretad på dig :D
Det är med sorg jag inser att Vilde nu är så stor att han blir påverkad av sina skolkamrater och inte tar på sig vad som helst och i hans storlek börjar det bli riktigt ont om unisexkläder oxå. Sååå trist! Han är hänvisad till världens tråkigaste sortiment av randigt i typ blått och beige (hur stavas det?) alternativt t-shirtar med fula tryck. Tur det åtminstone finns bandtröjor så han kan rocka en gnutta. Alve har kört klänning halva sommaren- underbart skönt att lfta rumpan och benen i :D

Linnéa sa...

Eve: ha ha jag ska göra en kissie. ;)

Ja man får passa på att klä sina barn medan de gÅr med på det. Killavdelningen är verkligen trist tycker jag, bara kragar och siffror och andra fula tryck. Nemo körde haremsbyxor och linne som sommarkostym, underbart!