lördag, oktober 22, 2011

Glöd

Då har jag ridit min första ridlektion på en sådär 100 år och det gick jättebra! Jag var rätt så duktig på att rida när det begav sig och det mesta kommer tillbaka så snart man sitter där på hästryggen.


Hästen jag red idag hette Glöd och var en lite bekväm dam men hon skärpte till sig efter ett tag. Jag fick till och med lite beröm! Läraren sa att det inte var så många som lyckades hålla igång Glöd i trav en hel volt, men det gjorde jag och kände mig lite duktig.


Funny story: En tjej på 15 år var med och red och ville helst inte ha Glöd så jag fick henne istället. Då sa tjejen: Äldre brukar tycka om henne, min mamma tycker om henne jättemycket. Jag bara: Whaaat?? Hur gammal ser jag ut att vara??

2 kommentarer:

Eijlert... sa...

Haha, bedrövligt att man ska behövas bli kallad gammal när nån är i sina bästa år liksom. Jag har blivit kallad tant för inte så längesedan..

Anonym sa...

Skitunge! hahahahha
Mercedes.