tisdag, oktober 25, 2011

Inga fler tårar!

Igår hade Juristen med sig min hacka-allt-utom-is-grej till mig och jag har precis invigt den!


Jag har hackat morötter, svamp, lök och vitlök and I love it!! Sjukt smidigt, på bara några vev blev löken så här fint hackad:


I helgen har jag nu tänkt vi ska äta tacos bara för att jag ska få hacka alla grönsaker med min nya roliga grej. Man kan göra pajdegar, chokladbollar och vispa i den och jag kommer testa göra barnmat i den när det är dags. Jag är mycket nöjd med mitt första tupperware-köp!

3 kommentarer:

Eijlert... sa...

Åh en sån där vill jag också ha! *avis*

Marie sa...

Helt ärligt så har jag också sneglat på en sån dära men tänkt att va f-n det känns så... öööö...
...moget...tupperware alltså...kanske dags att släppa det nu då...;-)
Är den bra?? Diskar du alla delar i maskin?? Är jag mogen att köpa en nu kanske?? =) =)

Linnéa sa...

Marie: jag vet, det känns lite töntigt men va fan.. Vi börjar väl bli vuxna nu?? Köp en!! Vi har ingen diskmaskin så jag vet inte om allt går att köra i en, kolla upp.