lördag, oktober 29, 2011

Snurrig kväll

När jag lagt Nemo igår tog det inte lång stund förrän jag hörde något ramla i golvet och gå sönder. När jag kom upp så hade Nemo vält ner en sån där kula med vatten och glitter i som jag och Kalle köpt på Tivoli i Köpenhamn för många år sen. Glas och vätska överallt, suck.. Så jag skickade ner Nemo för att han inte skulle få glas i fötterna och så var det bara att dra fram dammsugaren. När jag var klar var Nemo så uppe i varv att han absolut inte kunde somna så han kom inte i säng igen förrän klockan tio. Kalle och Leon sov igenom allting i soffan men jag gick och la mig vid elva och då var de fortfarande uppe.

Nu morgonmyser vi med Petsson och Findus och Nemo dricker varm choklad i sin fina Muminmugg. Dagen bjuder på ridlektion och varm smörgåstårta till middag.



Inga kommentarer: