onsdag, oktober 05, 2011

Egenheter

Kalle är så rolig. Jag har insett att jag kan inte låta honom shoppa eller gå och klippa sig utan att jag är med. Igår var han på Solo i Malmö för att köpa sig ett par jeans. Han fick hjälp av en försäljare att hitta ett par i den färg han var ute efter och hur de skulle sitta för att passa bäst. När Kalle kom hem var han inte riktigt nöjd och jag tyckte jeansen såg lite stora ut. Då sa Kalle att säljaren sagt att han skulle ta en storlek som satt åt väldigt i midjan eftersom jeans töjer sig. Varför gjorde du inte det då frågade jag. Jag vet inte svarade Kalle. Men visade du inte hur de satt för säljaren? undrade jag. Nej jag är så obekväm i sånna situationer sa Kalle.

Jag kan inte låta bli att le när jag ser Kalle framför mig i den här situationen. Men jag förklarade att om man vill köpa jeans för 1300 kronor måste man komma över det och be om hjälp. Han gör likadant när han klipper sig. Kommer hem och är inte riktigt nöjd så jag får klippa till det för att han inte vill säga till. Men har man betalat 400 för en klippning ska man ju vara nöjd när man går därifrån.

Han är så snäll och go min Kalle. I love you darling!




1 kommentar:

Juristen sa...

Åh sötaste Karl Jönsson!